مدیر مرکز تخصصی ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ و مطالعات اسلامی زنان:

علم و دانش باید موجب رشد و کمال انسانی شود

جامعه الزهرا

غیوربابایی در همایش داخلی طلاب جدیدالورود مرکز تخصصی ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ و مطالعات اسلامی زنان گفت: علم و دانش از نظر اسلام، آن است که موجب رشد و کمال انسانی شود و نهایتا انسان را به خودسازی و بندگی برساند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش داخلی طلاب ورودی مرکز تخصصی ادبیات عربی، تاریخ اسلام، تبلیغ و مطالعات اسلامی زنان روز یکشنبه در این مرکز تخصصی برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم غیوربابایی مدیر مرکز تخصصی پس از عرض خیر مقدم و تسلیت ایام عزاداری حضرت سید الشهدا علیه‌السلام و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به ایراد بیاناتی پیرامون معرفی مرکز و گروه‌های علمی و قوانین آموزشی و تربیتی پرداخت.

غیور بابایی به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که می‌فرمایند: «ان الملائکه لتضع اجنحتها لطالب العلم حتی یطأ علیها، رضی به؛ همانا فرشتگان بال های خود را زیر پای جوینده دانش می‌گسترانند، چون از او خشنودند».

وی گفت: علم و دانش از نظر اسلام، آن است که موجب رشد و کمال انسانی شود و نهایتا انسان را به خودسازی و بندگی برساند.

مدیر مرکز تخصصی تصریح کرد: شما بانوان طلبه باید به‌واسطه علم و دانش و در این مسیر بندگی در ابعاد مختلف رشد کنید، اما اگر می‌خواهید در پیشبرد اهداف دین خدمتگزار شایسته‌ای باشید، رشد معنوی در این مسیر ضرورت دارد.

غیور بابایی در ادامه افزود: اولویت برای بانوان به‌ویژه بانوان طلبه که باید مبلغ آموزه‌های عمیق دینی هم باشند، درس نیست؛ آن‌قدر در کتب درسی غرق نشویم که از همسر و خانواده غافل شویم که در این صورت عمرمان را تلف کرده‌ایم.

مدیر مرکز تخصصی در ادامه به تذکر پیرامون حفظ شأن اساتید پرداخت و با اشاره به برخی از قوانین انتخاب واحد، حضور و غیاب و امتحانات، از طلاب خواست دفترچه «چکیده قوانین و ضوابط آموزشی و تربیتی» را که ویژه طلاب ورودی تهیه شده به‌دقت مطالعه کنند.

غیور بابایی یادآور شد: بانوان طلبه این مرکز برای دریافت آخرین اطلاعیه‌ها و اخبار به تابلوهای آموزشی، کانال سروش مرکز تخصصی به نشانی @jz_2623 و صفحه اختصاصی مرکز در سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه کنند.

در پایان پس از معرفی کادر اجرایی و پاسخ خانم غیور بابایی به تعدادی از سؤالات طلاب، هدایای تهیه شده توسط  معاونت آموزش تقدیم طلاب شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱