مدیر جامعه‌الزهرا(س) در همایش طلاب جدیدالورود روزانه؛

چهار نکته‌ای که طلاب باید در مسیر طلبگی رعایت کنند/ طلاب حضرت زینب(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند

مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان نکاتی که طلاب باید در مسیر طلبگی رعایت کنند، گفت: طلاب باید حضرت زینب سلام‌الله علیها را الگوی زندگی خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمود مدنی روز دوشنبه، در همایش طلاب جدیدالورود روزانه دوره عمومی که در تالار بیداری اسلامی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام عزای امام حسین علیه‌السلام و 72 تن از یاران باوفایش اظهار داشت: در نگاه معمولی انسان‌ها یک تولد و یک مرگ دارند، این نگاه عامیانه بوده و نگاه عالمانه این است که به تعداد تصمیمات بزرگ دوران زندگی‌مان متولد می‌شویم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، جهش و اتفاقات بزرگ زندگی را نوعی تولد دانست و گفت: مرگ نیز خود نوعی تولد است، اگر با این دید زیبا به دنیا نگاه کنیم، روزی که افتخار ورود به سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف عنایت کردند روز بزرگی در تولد انسان است، همچنین روزی که طلاب می‌خواهند وارد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شوند خود نوعی تولد بوده و روز بسیار بزرگی است.

وی توکل، تلاش، توسل و برنامه ریزی را چهار نکته مهم در مسیر طلبگی بیان و تصریح کرد: خود را باید به خدا سپرد، در این صورت دیگر از مسیر بندگی هیچ ترسی نخواهیم داشت، چطور می‌شود حضرت زینب سلام‌الله علیها در مقابل ظلم و بیداد بنی‌امیه می‌ایستد؛ آیا جز این است که این بانوی مکرم اسلام به خداوند توکل داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی، وظیفه طلاب را مضاعف دانست و گفت: طلاب باید حالات علما را بررسی کنند، اگر ذره‌ای از وقت خود را به بطالت بگذرانیم ضرر کرده‌ایم، حوزه‌های علمیه نیاز به طلابی دارند که تلاش فراوان داشته باشند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه با بیان جایگاه و عظمت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، عنوان کرد: در دورانی هستیم که نباید از توسل به این بانوی مکرم اسلام غافل بود چرا که الطاف بسیاری از توسل به آن حضرت به انسان حاصل می‌شود که قابل بیان نیست.

وی با تأکید بر تنظیم برنامه‌های روزانه از سوی طلاب ابراز داشت: طلاب باید برنامه‌های خود را بر اساس قوانین و مقررات این مجموعه تنظیم و آن‌ها را رعایت کنند، یک خانم موفق در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام فردی است که نکات ذکرشده را رعایت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در پایان تأکید کرد: بانوان طلبه باید در جامعه از ویژگی‌های بارز و مشخص برخوردار باشند و همسرانی شایسته در خانواده‌های خود بوده و همچنین مادری نیکوکار و مهربان برای فرزندان خود باشند، این‌چنین بانوانی می‌توانند هدایتگر افراد جامعه باشند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱