گزارشی از روند برگزاری دوره‌های تربیت مشاور در جامعه‌الزهرا(س)

افشاری تربیت مشاور

مسئول اجرایی طرح تربیت مشاور به ارائه گزارشی از دوره‌های تربیت مشاور در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پرداخت و گفت: در نخستین دوره تربیت مشاور، 22 بانوی طلبه و در دومین دوره حدود 10 نفر از طلاب پذیرفته شدند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم افشاری روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه اولین دوره تخصصی تریبت مشاور خانواده و کودک و نوجوان و مراسم افتتاحیه دومین دوره عمومی تربیت مشاور که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی مدیر مرکز مشاوره، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمتی مدیر کل صیانت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی معاون فرهنگی تربیتی و اساتید این دوره برگزار شد، به گزارشی از فرایند کار در دوره تربیت مشاور و شیوه جذب طلاب پرداخت.

مسئول اجرایی طرح تربیت مشاور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «بی‌شک افراد به مشاوره تشویق شده‌اند؛ چرا که نظر مشاور خالص از انگیزه‌های شخصی و نظر مشورت‌کننده آمیخته به هوس، خواهش‌ها و انگیزه‌های فردی است».

افشاری در ادامه به برگزاری دور عمومی تربیت مشاور اشاره کرد که سال گذشته فراخوان آن اعلام شد و به ارائه گزارشی از اولین دوره تریبت مشاور پرداخت.

وی افزود: جهت برگزاری این دوره، مباحثی چون مشورت با اساتید مجرب، تعیین اهداف و سرفصل ها، تعیین اساتید مجرب برای برگزاری دوره ها، تعین ملاک واجدان شرایط پذیرش، امتیازات دوره، زمان اجرا و تشکیل کلاس‌ها، تهیه فرم‌های مختلف جهت برگزاری این دوره تدوین و اجرا شد.

مسئول اجرایی طرح تربیت مشاور بیان داشت: مرحله دوم، ساماندهی افراد دوره تربیت مشاور بود که برای این منظور، جلسه توجیهی برای تعدادی از طلاب علاقه مند به امر مشاوره که قبلا در دوره تربیت مشاور امور تربیتی ثبت نام داشته‌اند و حدود یک ترم در دوره‌ها شرکت داشته‌اند، برگزار شد.

افشاری یادآور شد: فراخوان ثبت نام در این دوره از اول آذر ماه سال گذشته آغاز شد و بیش از 200 نفر جهت ثبت نام در این دوره مراجعه کردند که از میان آنها، 67 نفر دارای واجد شرایط بودند و به مرحله مصاحبه راه یافتند که در نهایت، 22 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: جلسه افتتاحیه اول بهمن ماه برگزار شد و پذیرفته شدگان در ترم اول این دوره شرکت کردند، امسال نیز این دوره در دو گرایش مشاوره خانواده با حضور 13 نفر و مشاوره کودک و نوجوان با حضور 9 نفر برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی طرح تربیت مشاور تصریح کرد: فراخوان ثبت نام در دومین دوره عمومی تربیت مشاوره در خردادماه سال جاری اعلام شد که 48 نفر در این دوره ثبت نام کردند و پس از مصاحبه، 10 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند، همچنین تعدادی از مشاوران جهت دانش افزایی در این دوره حضور خواهند یافت.

افشاری در پایان یادآور شد: دومین دوره تربیت مشاور از روز شنبه 7 مهرماه آغاز می‌شود و اساتید مجرب حوزه و ودانشگاه در این دوره‌ها حضور خواهند داشت.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱