برگزاری مراسم انس و پیمان بانوان طلبه با حضرت معصومه(س)

حرم حضرت معصومه (س)

برگزاری مراسم انس و پیمان بانوان طلبه با حضرت معصومه(س) در راستای اهداف طلبگی در حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همزمان با آغاز سال تحصیلی، مراسم انس و پیمان بانوان طلبه با حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام با حضور 70 نفر از طلاب جدیدالورود از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سالن اجتماعات امام خامنه ای مدظله العالی واقع در آستان مقدس حرم حضرت معصومه علیها‌السلام برگزار شد.

این مراسم در راستای اهداف طلبگی و به منظور انس و پیمان با کریمه اهل بیت علیهم‌السلام، آشنایی با حرم مطهر، ارتقای اندیشه‌های مذهبی و نهادینه نمودن اهداف طلبگی برگزار شد.

در این مراسم، آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد و سپس  سرکار خانم فخر روحانی استاد  جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم در رابطه با تلاقی سال تحصیلی جدید و ماه محرم اظهار کرد: در این ماه از خداوند منّان درخواست کنید تا در این راهی که قدم برداشته اید، ثابت قدم بمانید.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه کلاس درس برای ما قبل از آغاز سال تحصیلی توسط امام حسین علیه‌السلام آغاز شده است، به تبیین رسالت حضرت زینب علیها‌السلام و نیز فضائل و مناقب حضرت معصومه علیها‌السلام پرداخت.

وی تصریح کرد: حرم حضرت معصومه علیهاالسلام هم مدینه است و هم مکه؛ مدینه به سبب خطاب‌های سلامی که در زیارتنامه ایشان است و مکه به سبب اینکه در روایتی از امیرالمومنین علیه‌السلام نقل شده است.

استاد فخر روحانی به طلاب جدیدالورود توصیه کرد: امروز وظایف سنگینی به عهده طلاب است و بدانید که ما با پای خودمان در این مسیر قرار نگرفتیم بلکه انتخاب شده ایم.

وی به روایاتی درباره فضائل اهل علم اشاره کرد و در ادامه مراسم، سرکار خانم عظیمی به مداحی و قرائت زیارتنامه پرداخت.

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورقلی در رابطه با جایگاه حضرت معصومه علیهاالسلام و سبک زندگی این بانوی گرامی مطالبی بیان کرد.

در ادامه، مسابقه ای از سخنان سرکار خانم فخرروحانی برگزار و به 10 نفر از طلاب جوایزی اهدا شد.

در این مراسم، بسته‌های فرهنگی شامل بروشور حرم شناسی، کتاب «بالی برای پرواز» و نمک و نبات تبرکی حرم حضرت به شرکت کنندگان اهدا شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱