15 مهرماه؛

آغاز ثبت‌نام دوره بصیرت‌افزایی و توانمندسازی زائران اربعین حسینی

اربعین حسینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی از اعلام فراخوان ثبت نام در دوره بصیرت‌افزایی و توانمندسازی زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: دوره بصیرت‌افزایی و توانمندسازی زائران اربعین حسینی از سوی اداره کل فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی بیان داشت: طلاب زائر اربعین حسینی (ایرانی- بین‌الملل) و همه طلاب حضوری و غیرحضوری ساکن در قم می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی که فرمودند: «اولین وظیفه‌ی عالم دینی تبلیغ است و علم دین برای تبلیغ است»، تصریح کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع می تواند با استفاده از ظرفیت عظیم مبلغان و طلاب خود و با تأسی به بانوی صبر و ایثار حضرت زینب کبری علیهاالسلام، نقش مؤثری در انتقال پیام حسینی در فرصت بی‌بدیل زیارت اربعین ایفا کند.

وی تصریح کرد: اداره کل امور فرهنگی همچون سال گذشته، با برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی و توانمندسازی در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی سال 97  در تلاش است گام مهمی در عمل به رسالت بزرگ طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام که همانا انتقال معارف ديني، احكام الهي و ارزش‌هاي اخلاقي است، بردارد و با ایفای مأموریت خویش، حضوری فعال و تأثیرگذار در این همایش بزرگ داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی، اهداف این دوره را ارتقای تربیتی و اخلاقی طلاب، توان‌افزایی و کارورزی تبلیغی طلاب، تقویت قوای معنوی و روحی طلاب، ارتقای سطح معارف و فرهنگ اسلامی شامل اعتقادات، اخلاق، احکام و ... در مخاطبان، ارتقای همدلی و انسجام اسلامی،  ارتقای بصیرت و انتقال تفکر انقلاب اسلامی و اثرگذاری فرهنگی در فضای پیاده روی اربعین برشمرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی همچنین به سرفصل های این دوره اشاره کرد و اظهار داشت: آداب حضور در کربلا (تفسیر زیارت اربعین) و اربعین حسینی، انسجام اسلامی و معرفی فرقه‌های انحرافی، اربعین؛ زمینه‌ساز ظهور و ارائه فنون و تکنیک‌های تبلغی در اربعین از جمله سرفصل‌های اصلی این دوره است.

وی، مهلت ثبت نام در این دوره را از 15 تا 17 مهرماه اعلام کرد و افزود: این دوره به مدت سه روز از روز شنبه 21 تا روز دوشنبه 23 مهرماه ساعت 14 تا 18 در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی با اشاره به نحوه ثبت نام در این دوره گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند نام و نام خانوادگی و شماره تحصیلی خود را به سامانه پیامکی 30007227002627 ارسال کنند، همچنین امکان  بهره‌مندی از امکانات مهد کودک، سرویس برگشت و رزرو ناهار برای افرادی که در سامانه فرهنگی ثبت نام کردند، فراهم شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارسال درخواست ناهار (با ذکر روزهای مورد درخواست) و مهدکودک (ارسال نام و نام خانوادگی و سن فرزند) در سامانه پیامکی از امکانات موجود بهره‌مند شوند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه این دوره مختص طلاب ساکن استان قم است، جهت بهره‌مندی طلاب غیرحضوری سراسر کشور،  فایل صوتی آن در کانال پیام‌رسان سروش به آدرس @jz_m.f.t و سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بارگذاری می‌شود.

در صورت ضرورت، شماره تماس 32112434 پاسخگوی سؤالات است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱