ابلاغ اجرای برنامه جامع دوره عالی فقه از سوی مدیر جامعه‌الزهرا(س)

دوره عالی فقه

برنامه جامع دوره عالی فقه ویژه دانش‌پژوهان سطح4 رشته فقه و اصول تدوین، تصویب و جهت اجرا از سوی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جعفرپیشه روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: به حول و قوه الهی برنامه جامع دوره عالی فقه تدوین، تصویب و جهت اجرا توسط مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ابلاغ شد.

مدیرگروه آموزشی فقه و اصول اظهار داشت: این برنامه برای فارغ التحصیلان سطح چهار رشته فقه و اصول، در گروه فقه و اصول جامعه‌الزهرا علیهاالسلام طراحی، تدوین وتصویب و با همکاری اداره کل برنامه‌ریزی معاونت آموزشی تربیتی نهایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرپیشه افزود: این برنامه بر آموزشِ پژوهش‌محور تأکید دارد و اساتید شاخص و مجرب در این طرح حضور دارند.

وی یادآور شد: در فرایند تدوین وتصویب این برنامه، مراحل مختلفی صورت گرفت، از جمله:

أ) مشورت با کارشناسان برنامه‌ریزی

ب) بررسی برنامه های مراکز تخصصی فقهی متعدد (مؤسسه پژوهشی آموزشی بقیة الله الاعظم علیه‌السلام، مؤسسه فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، جامعة‌المصطفی (مدرسه حجتیه)، مؤسسه عالی علوم اسلامی

 ج) تهیه پیش نویس طرح سرفصل های دوره عالی

 د) تشکیل 9 جلسه کارشناسی باحضور اساتید سطوح عالی حوزه علمیه وکارشناسان عضو شورای گروه برای بررسی پیش‌نویس وتصویب نهایی طرح

ه) ارائه طرح مصوب شورا به اداره کل برنامه‌ریزی وارزشیابی معاونت آموزش

و) ارائه طرح نهایی مصوب گروه ومورد تایید معاونت به مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام

ز) ابلاغ مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام جهت اجرا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرپیشه یادآور شد: مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام طی نامه‌ای از گروه علمی آموزشی فقه و اصول به خاطر تصویب این طرح قدردانی و آن را برای اجرا ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه اولین دوره عالی فقه، نیمه اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها راه‌اندازی شد، گفت: دومین دوره عالی فقه ویژه بانوان طلبه سطح ۴ فارغ‌التحصیل در رشته فقه و اصول در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

مدیر گروه آموزشی فقه و اصول تصریح کرد: دوره‌های عالی فقه به شیوه شاگردمحور و با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود و طلاب موظفند پژوهش‌های مشتمل بر تبیین و نقد را ارائه و با انتخاب مستدل یک نظر، از آن دفاع کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرپیشه بیان داشت: این دوره در دو مرحلة «فهم و تبیین آراء و نظریات فقها در مسائل مختلف» و «پژوهش در مسائل فقهی و اصولی و نظریه‌پردازی» طراحی شده که هر بخش در مدت چهار سال اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱