مدیر جامعه الزهرا(س):

اثر گذاری مباحث تربیتی در نوجوانان نیازمند زمان است/ مبلغین خسته نشوند

حجت الاسلام و المسلمین مدنی

تربیت کودکان دارای رویکرد وشاخصه های است که از جمله آن محبت و کرامت نفس نسبت به کودکان ونوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی شب گذشته در افتتاحیه نمایشگاه تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان با عنوان «شمیم ایمان» که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، بابیان اینکه شناخت هدف از شرایط موفقیت در کارها است، گفت: حتی پیامبران الهی نیز برای موفقیت در عرصه تبلیغ از موضوع مهم شناخت اهداف مستثنا نیستند.

مدیر جامعه الزهرا(س)بابیان اینکه اگر در تبلیغ از جامعه شناخت نداشته باشیم، نه تنها مشکلی را رفع نمی کنیم، بلکه به مشکلات اضافه خواهیم کرد، اظهار داشت: در عرصه تبلیغ و تربیت کودک و نوجوان، یکی از موارد مهم، همراهی با کودک و چگونگی همراهی و پیام رسانی به آنها است.

وی با بیان اینکه زبان کودکان، صداقت است، اما امروز آنچه در جامعه رایج است با این مبنا فاصله دارد، گفت: مسئله کار با کودک بسیار حساس و از ظرافت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: از دیگر شاخصه های دوران کودکی و نوجوانی، زمان است. این مساله آن قدر اهمیت دارد که اهل بیت(ع) بر استفاده از این دوران توصیه می کنند.

مدیرجامعه الزهرا(سلام الله علیها) با بیان اینکه گاهی مبلغین از کار با کودک خسته می شوند، اظهار داشت: کار با کودکان و نوجوان، زمان بر است. از این رو وقتی با کودک و نوجوان کار تربیتی می کنیم در همان زمان نباید انتظار کارهای بزرگ از او داشته باشیم، بلکه به مرور زمان آن مباحث دینی و ارزشی در او اثر خواهد گذاشت.

وی بابیان اینکه تربیت کودکان دارای شاخصه هایی است گفت: محبت و کرامت نفس از جمله شاخصه ها و مبانی در این زمینه است. فرزندانی که دارای کرامت نفس هستند، از آینده خوبی برخوردارند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱