دسته عزاداری کودکان مهد جامعه‌الزهرا(س) به مناسبت اربعین حسینی

اربعین مهد 5

به مناسبت اربعین أباعبدالله الحسین علیه‌السلام، ویژه‌برنامه دسته عزاداری و سینه‌زنی کودکان از سوی مهدکودک این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم دسته عزاداری اربعین امام حسین علیه‌السلام با حضور 300 کودک 3 و 4 ساله برگزار شد.

این نوع برنامه ها به منظور آشنایی کودکان و نونهالان با فرهنگ عاشورا، تعمیق مفهوم عاشورا و کربلا در اذهان کودکان و انس با اهل بیت علیهم‌السلام برگزار می‌شود.

دراین مراسم باشکوه و معنوی، هیئت بزرگ کودکان با لباس‌های عزا و سربندهای  یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع)، همراه با نوای نوحه، سینه‌زنی و زنجیرزنی عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت علیهم‌السلام نشان دادند.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفیان به اجرای برنامه و روایتگری وقایع عاشورا و اربعین پرداخت تا ضمیر پاک نوگلان حسینی به ارادت و خدمت به ائمه اطهار علیهم‌السلام آشنا شود.

کودکان شرکت کننده در این مراسم، از مهدکودک به سمت مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حرکت کردند و با شعار «لبیک یا حسین» عشق خود را به حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت نشان دادند.

با شروع محرم و ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، ویژه‌برنامه‌های متعددی از سوی مهدکودک برای کودکان اجرا شده و در روزهای آینده نیز با برپایی موکب شکوفه‌های حسینی، نوع دیگری از خدمت و ارادت شیفتگان و دلدادگان حسینی ابراز خواهد شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱