در ایام اربعین حسینی صورت گرفت:

مراسم سوگواری کودکان مهد در موکب «شکوفه‌های حسینی»

مهدکودک-اربعین

مراسم سوگواری اربعین حسینی با حضور کودکان مهد در موکب «شکوفه‌های حسینی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم سوگواری اربعین حسینی با حضور پرشور 300 نفر از کودکان دختر و پسر گروه 4 و 5 سال مهدکودک شکوفه های بهار جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

برگزاری چنین مراسمی در مناسبت‌های مختلف مذهبی با هدف معرفی اهل بیت علیهم‌السلام، معرفی اسلام حقیقی، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی، تقویت روحیه استکبارستیزی، بصیرت‌افزایی و حفظ مکتب و شریعت حضرات معصومین علیهم‌السلام است.

حضور کودکان با عبا، چفیه، شال سبز و پیشانی‌بندهایی منقش به اسماء متبرکه اهل بیت علیهم‌السلام، جلوه ویژه‌ای به این مراسم بخشیده بود.

کودکان با پایمال کردن پرچم کشورهای جنایتکار و غاصب آمریکا و اسرائیل وارد موکب عزاداری شکوفه‌های حسینی شدند .

در بخش ابتدایی موکب، کودکان به ساحت امام حسین علیه‌السلام عرض سلام و ارادت کردند و ماجرای شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت، بازگشت مجدد خانواده حضرت برای زیارت مزار امام حسین علیه‌السلام و سایر شهدا  در روز اربعین در قالب داستان کودکانه برای نونهالان بازگو شد .

در بخش بعدی موکب، ذاکران کوچک با زمزمه نوحه و سینه‌زنی، پیوند قبلی با حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برقرار کردند و برای آنان تبیین شد که این هماهنگی و هم‌دلی از مکتب امام حسین علیه‌السلام و اهل بیت علیهم‌السلام نشئت می‌گیرد.

در بخش های بعدی موکب شکوفه های حسینی، نونهالان وارد غرفه کتابخوانی و رنگ‌آمیزی شدند. هدف از حضور کودکان در این بخش آشنا کردن آنها با ارزش‌های دینی و الگو  قراردادن ائمه اطهار علیهم‌السلام و بزرگان دینی و افزایش توان به‌کارگیری فضایل و خصایص اخلاقی آن امام بزرگوار در زندگی روزمره بود.

در ادامه کودکان لبیک‌گویان وارد غرفه مدافعان حرم شدند و مربیان به شیوه داستان‌گونه پیرامون پاسداشت خون شهدای مدافع حرم، شهید حججی، ویژگی فرهنگ ایثار و شهادت، الگوبرداری از سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و اینکه رزمندگان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در حقیقت راه و مسیر کربلا و عاشورا را دنبال کرده و می‌کنند، سخن گفتند.

 نوگلان حسینی پس از قرائت میثاق‌نامه‌ با امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی تجدید میثاق کردند و با انگشتان کوچک خود با امام عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف عهد سربازی بستند.

در ادامه، زائران کوچک با پای دل به زیارت حضرت عباس علیه‌السلام رفتند و پس از خروج از سازه نمادین حرم، توسط خادمان کوچک پذیرایی و تکریم شدند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱