مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام مطرح کرد؛

درس‌هایی که زائرین اربعین باید تا آخر عمر به یاد داشته باشند

کاروان هم پای قافله

در سفر اربعین روی خاک، پتوی کهنه و فرش پاره خوابیدیم ولی چیزی از ارزش ما کم نشد بلکه کلاسمان هم بالاتر رفت و شدیم زائر اباعبدالله علیه‌السلام و ملائک و فرشتگان به ما توجه کردند.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در جمع زائران کاروان هم‌پای قافله زینب علیهاالسلام در مرز شلمچه بیان داشت: اکنون که گوهر زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در پرونده اعمال ما آمده است باید مواظب باشیم با یک عصبانیت، توهین، غیبت و امثال آن دزد سراغش نیاید.

وی ادامه داد: در این سفر موفق به انجام زیارت اربعین به عنوان یکی از علامات مومن شدیم، حال باید برای تحقق و انجام بقیه نشانه‌‌های مومن هم بکوشیم که یکی از آن نشانه‌ها، انجام نوافل است و در روایات هم تاکید فراوانی بر آن شده است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با تاکید بر این که نباید درس‌های این سفر معنوی را فراموش کرد، اظهار داشت: در این سفر دیدیم که چگونه مردان و زنان هرچه در اختیار داشتند با جان و دل آورده بودند و با التماس در اختیار زائران سیدالشهدا علیه‌السلام قرار می‌دادند، ما هم باید بکوشیم تا هرچه داریم برای عظمت اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به میدان بیاوریم و با جان و مال و آبروی خود در راه پیشرفت دین جهاد کنیم.

وی اضافه کرد: در این سفر پر از شور و شعور تجربه‌های مختلفی کسب کردیم، روی خاک، پتوی کهنه و فرش پاره خوابیدیم ولی چیزی از ارزش ما کم نشد بلکه کلاسمان هم بالاتر رفت و شدیم زائر اباعبدالله علیه‌السلام و ملائک و فرشتگان به ما توجه کردند. این مساله نشان داد که در زندگی نباید خیلی به فکر کلاس، مد و پزهای دنیوی باشیم چرا که اینها به ما شخصیت نمی‌دهد، شخصیت ما جای دیگری است. در طول زندگی باید سعی کنیم خاکی باشیم که خدا خاکی ها را بر می‌گزیند؛ «من تواضع لله رفعه الله ومن تكبر وضعه الله».

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: فراموش نکنید که کیلومترها راه را برای انجام یک زیارت مستحبی با پای پیاده پیمودیم پس می‌توانیم برای واجباتمان هم راه برویم، حرکت کنیم و تلاش بیشتری انجام دهیم. می‌توانیم فاصله خانه تا مسجد یا خوابگاه تا نمازخانه را برای رسیدن به نماز جماعت بپیماییم.

وی ضمن قدردانی از کادر اجرایی و نیز حجاب، وقار و صبر خواهران طلبه در طول این سفر گفت: در سفر جمعی، زندگی جمعی را می‌آموزیم و همین مشکلات و کمبودها به ما یاد می‌دهد که آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: باز شدن راه کربلا را مدیون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام هستیم از این رو به شهدا می‌گوییم که ما از مقتل شما گذشتیم و کربلا را دیدیم و نائب الزیاره شما بودیم، هرچند ما به زیارت قبر ائمه علیهم‌السلام رفتیم و شهدا به زیارت خود اباعبدالله‌الحسین علیهم‌السلام رفتند.

گفتنی است، کاروان 300 نفره هم پای قافله زینب علیهاالسلام که چهارشنبه، دوم آبان ماه راهی عتبات عالیات شده بود، پس از پیاده روی اربعین و زیارت مشاهد مشرفه، روز جمعه یازدهم آبان ماه به قم رسید. 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱