مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد:

پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به برکت دکترین دفاعی رهبری و خون شهدا است

مدنی

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سید محمود مدنی گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به برکت دکترین دفاعی مقام معظم رهبری و خون شهدا به‌دست‌آمده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سید محمود مدنی روز پنجشنبه 24 آبان ماه در پیش همایش دوم« تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» که در سالن جلسات ساختمان امام رضا علیه‌السلام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام، اظهار داشت: حیات طیبه این امام بزرگوار تبلور یکی از ابعاد منشور دکترین دفاعی شیعه است.

وی دوران زندگی امام حسن عسکری علیه‌السلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: این امام همام تقریباً در محاصره دشمن متولد می‌شوند و در محاصره و حصر دشمن نیز به شهادت می‌رسند و حتی برای انجام یک سفر کوتاه امکان خروج از این محبس برای ایشان فراهم نمی‌شود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام  با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، حوزه دفاعی تجلی یکی از ابعاد دکترین شیعه است، اظهار داشت: این نظریه دفاعی که در یک وجه کلی‌تر باید گفت نظریه دفاعی و دکترین جمهوری اسلامی و یا نظریه دفاعی انقلاب اسلامی است دارای مبانی و اصولی است.

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین مدنی با اشاره به ابعاد مختلف نظریه دفاعی رهبری، ابراز کرد: این نظریه دارای مبانی اعتقادی، سیاسی و اخلاقی بوده و قطعاً مبنای این دکترین جمله «لاحول و لا قوه الا لله» است.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) جمله «لاحول ولا قوه الالله» را جنبه عملی بخشیدند، ادامه داد: این مبانی اعتقادی را هر چه بیشتر برای مردم تبیین و توضیح داده و در قلب‌های مردم تقویت کنیم، بازهم جا دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی با تأکید بر دشمنی استکبار جهانی، عنوان کرد: اگر روزی استکبار جهانی سر میز عادلانه مذاکره نشست، دیگر مستکبر نبوده و می‌توان با آن‌ها مذاکره کرد، اما مادامی‌که عنوان مستکبر را به یدک می‌کشند در مقابل آن‌ها نرمش نخواهیم داشت.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: شک نداریم که استکبار جهانی در تمامی پیمان‌های جهانی منافع خودشان را در نظر می‌گیرند و بنا به فرموده حضرت امام راحل(ره) رابطه ما با آن‌ها گرگ‌ومیش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان مبنای اخلاقی نظریه دفاعی رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی، اظهار داشت: در اخلاق اسلامی برای مؤمن ویژگی‌های فراوانی ذکر شده، اما از ‌طرف دیگر واقعیتی وجود دارد و در روایات متعددی اشاره‌شده که مؤمن شجاع است و هرکسی که روحیه‌اش این باشد مؤمن واقعی است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در دفاع از مردم سوریه ابراز کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، دفاع از مردم سوریه بحث بشار اسد و غیر او نبوده و این دفاع دامنه وسیع‌تری دارد، و دیدیم که چگونه با یک روحیه مضاعف سوریه در جنگ پیروز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران طی 40 ساله اخیر گفت: امروز شاهد واقعیت عجیبی هستیم و آن اینکه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف پیشرفت‌هایی داشته اما جنبه دفاعی و نظامی این پیشرفت‌ها قابل‌توجه بوده است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به برکت دکترین دفاعی مقام معظم رهبری و خون شهدا به‌دست‌آمده است، تصریح کرد: حفظ کربلا از تهاجم داعش یکی از مصادیق این دکترین دفاعی است. اگر این اتفاق 24 ساعت به تأخیر می‌افتاد، کربلا در دست داعش بود و حادثه‌ای مشابه تخریب بقیع رخ می‌داد اما امروز اگر در مراسم پیاده‌روی اربعین این تعداد زائر به کربلا می‌روند مدیون این اندیشه تابناک و خون‌های مطهر هستیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱