ارسال 2350 مقاله به چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی»

اندیشه دفاعی

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» از ارسال 2350 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، باقری امروز در پیش همایش دوم «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» که در سالن جلسات مجتمع آموزشی امام رضا علیه‌السلام در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به حمایت بی‌سابقه 60 دانشگاه و پژوهشگاه و مرکز پژوهشی حوزوی 2350 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» ارسال‌شده که برای داوری علمی نزدیک به 7 هزار داوری این مقالات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش در راستای نیل به تمدن ایرانی اسلامی است، گفت: کانون توجه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و اوج جایگاهی که حضرت آقا دارند تمدن‌سازی ایرانی اسلامی است. با این تعبیر که تمدن‌سازی پاسخ به سؤال‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون است، بنابراین مثلاً در حوزه دفاعی باید ازنظر علمی کارکرده و جوابی به سؤالات خود در جنبه دفاعی بدهیم.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» با بیان اینکه از یک نوع خودباختگی نسبت به جنگی که در برابر دشمن قرار داریم برخوردار هستیم، ادامه داد:  قاطعانه می‌خواهیم بگوییم که باید زمینه‌ها را آماده کرده و از حالت تدافعی به حالت تهاجمی برسیم، به این معنا که برای مثال، باید نگاه غربی نسبت به زن را موردنقد قرار دهیم.

باقری در ادامه عنوان کرد: ما داشته‌هایی داریم که وقتی در جامعه مطرح می‌شود به خاطر اینکه اسلوب آن را رعایت نمی‌کنیم به مرحله اجرا نمی‌رسد، در جامعه ما زمانی که سخن از معنویت می‌شود می‌گویند که حرف علمی بزنید، آیا سخن گفتن از معنویت در جامعه خود سخن علمی نیست؟

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس که مبتنی بر معنویت بوده در جامعه یک علم است، گفت: ما باید یک پروسه علمی و چارچوب علمی را مطالبه‌گرانه و قدرتمندانه در جامعه مطرح کرده و زمینه را برای طرح در جوامع غربی آماده کنیم.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته همایش بعدی در سطح بین‌المللی خواهد بود و مقالات پذیرفته‌شده در همین همایش ترجمه‌شده و در همایش بین‌المللی ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱