با حضور اساتید و پژوهشگران جامعه الزهرا(س)؛

چهارمین کنگره بین‌المللی بزرگداشت مقام علمی و معنوی بانو امین برگزار شد

چهارمين همايش بزرگداشت بانو مجتهده امين (4)

چهارمین کنگره بین‌المللی بزرگداشت مقام علمی و معنوی بانو امین با حضور معاون پژوهش، اساتید و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، چهارمین کنگره بین‌المللی بزرگداشت مقام علمی و معنوی بانو امین روزهای پنجشنبه و جمعه 24 و 25 آبان ماه در سالن همایش‌های قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه، سه کتاب بانو مجتهده امین شامل کتاب‌های «معاد»، «اخلاق و راه سعادت» و «روش خوشبختی» که به همت پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصحیح، تعلیق و مستندسازی شده و در انتشارات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به چاپ رسیده است، با حضور سرکار خانم حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام رونمایی شدند.

کلیپ زندگی بانو مجتهده امین(ره)  بر اساس مستند حدیث بندگی از سوی واحد رسانه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تنظیم و تدوین شده بود که در این مراسم پخش شد.

در این مراسم، سه کمیسیون تخصصی «تفسیر و علوم قرآنی»، «نگرش فلسفی و عرفانی بانو امین» و «زن و سلوک علمی و عملی در جهان معاصر» برگزار شد.

در این کمیسیون‌ها، معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، مدیریت کمیسیون تخصصی «تفسیر و علوم قرآنی» را به عهده داشت، همچنین استاد طیبی از اساتید و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، مدیر کمیسیون دیدگاه عرفانی و فلسفی بانو امین بود.

در کمیسیون‌های تخصصی، ۸ نفر از اساتید، پژوهشگران و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، مقاله‌های خود را ارائه کردند، همچنین تعدادی از مقالات پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به صورت پوستری ارائه شد.

در دومین روز مراسم اختتامیه چهارمین کنگره بین المللی بزرگداشت مقام علمی و معنوی بانو امین که با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، مقاله سرکار خانم طیبی استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان مقاله برتر معرفی شد.

استاد طیبی در این مراسم، مقاله خود را با موضوع «بررسی مقایسه ای آرای بانو امین (م 1983) و نظیره زین الدین (م 1976) در مسأله عقل زنان و مردان» ارائه کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱