همسر شهید مدافع حرم عطری در سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س)؛

ادامه دهنده راه شهدا باشیم/برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) تلاش کنیم

همسر شهید عطری

همسر شهید مدافع حرم عطری گفت: همه ما باید ادامه دهندگان راه شهدا باشیم و با صبر و استقامت، کاری زینبی انجام دهیم و فرزندان خود را به عنوان سربازان امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) تربیت کنیم.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم «صفورا پوراصغر» همسر شهید مدافع حرم «محمدحسین عطری» روز پنجشنبه در مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که با حضور اساتید، طلاب و کارمندان این مؤسسه در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام)، عنوان کرد: امروز سالگرد شهادت شهید عطری با سالگرد تدفین شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همزمان شده است.

همسر شهید مدافع حرم عطری اظهار داشت: شهید عطری روز 14 خرداد سال 92 مصادف با شهادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام) و رحلت امام راحل(ره) با دهان روزه و لبان تشنه در سوریه به شهادت رسیدند.

پوراصغر که از فارغ التحصیلان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است، افزود: شهید عطری، چهل روز پس از اعزام به مناطق جنگی سوریه شربت شهادت را نوشیدند.

وی که بیش از 10 سال زندگی مشترک با این شهید مدافع حرم داشته است، اظهار امیدواری کرد که همه ما از ادامه دهندگان راه ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و شهدا باشیم و با صبر و استقامت، کاری زینبی انجام دهیم و فرزندان خود را به عنوان سربازان امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) تربیت کنیم.

همسر شهید عطری در ادامه به ویژگی‌های این شهید مدافع حرم اشاره کرد و گفت: ساده زیستی و توسل به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) از جمله خصوصیات بارز شهید عطری بود، این شهید والامقام بسیار با حجب و حیا بود.

وی ادامه داد: شهید عطری اعتقاد داشت اگر انسان زیاد صحبت کند، آفات زبان زیاد می‌شود، به همین خاطر کم صحبت بودند، همچنین ایشان به بیت المال حساس بودند و

پوراصغر با اشاره به اینکه شهید عطری جزو سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) بودند، گفت: این شهید مدافع حرم با اخلاق و با روحیه عالی خالصانه و متوضعانه زندگی کردند و برای دفاع از حریم حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) به سوریه رفتند و جان خود را فدا کردند.

وی تصریح کرد: شهدا می‌دانستند که راهی که می‌روند یک طرفه است و راه برگشتی وجود ندارد؛ شهید عطری هم در نوروز 92 که به دیدار خانواده‌ها رفته بودیم، از خانواده حلالیت طلبیدند و گفتند که باید به مأموریت بروند، اما نگفتند که کجا می‌روند، چون اوایل رفتن به سوریه بود و فقط بنده از رفتن ایشان به سوریه اطلاع داشتم.

همسر شهید مدافع حرم عطری که ماحصل ازدواج ایشان یک دختر و یک پسر است، افزود: دخترم هشت ساله و پسرم شش ماهه بود که پدرشان به شهادت رسید.

پوراصغر تأکید کرد: شهید عطری می‌گفتند که اگر من به سوریه نروم مانند این است که امام حسین(علیه‌السلام) از من کمک خواستند و من به خاطر همسر و فرزندانم به آن حضرت لبیک نگفتم.

وی اضافه کرد: شهید عطری علاقه خاصی به حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) داشتند، وقتی برای خواستگاری به منزل ما آمدند، ساعتی را كه بر روی آن جمله «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» نوشته شده بود، دیدند و گفتند اینجا همان خانواده ای است که من باید با ایشان وصلت کنم.

همسر شهید مدافع حرم عطری به خاطره از مادر این شهید بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: مادر بزرگوار شهید عطری به دلیل مشکلات و بیماری که در زمان تولد ایشان داشتند، تصمیم می‌گیرند که فرزند خود را سقط کنند، اما شبی در خواب می‌بینند که در دسته عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) هستند و فرزند پسری به نام حسین در آغوش دارند، به همین خاطر فرزند را به دنیا آوردند و نام محمد حسین برای ایشان انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید عطری در سپاه مشغول به خدمت بود، گفت: شهید عطری همزمان در بانک تجارت، دبیری ریاضی و سپاه قبول شدند، اما به دلیل علاقه و خوابی که دیده بودند به سپاه رفتند؛ ایشان در خواب، سیدی را دیدند که لباس سبز سپاه را به ایشان نشان دادند و گفتند که از این مسیر باید بروی و از همانجا مسیر شهادت برای ایشان رقم خورد.

پوراصغر تصریح کرد: شهید عطری خود را برای شهادت آماده کرده بودند و مسائل زندگی ایشان به صورت پازلی در کنار هم قرار گرفته بود و ایشان را به سوی شهادت رهنمون کرد.

وی از تواضع این شهید مدافع حرم سخن گفت و عنوان کرد: کارها و فعالیت‌های خود را به صورت گمنام انجام می‌دادند، در سوریه فرمانده بودند اما ما در جریان نبودیم، دوستان ایشان از دلاوری‌ها و رشادت‌های این شهید همانند رزمندگان دفاع مقدس می‌گویند.

همسر شهید مدافع حرم عطری با اشاره به اینکه شهید عطری در جوار مزار میرزاکوچک خان جنگلی وشهدای دفاع مقدس رشت به خاک سپرده شد، گفت: یک مزار کنار مزار شهدای دفاع مقدس خالی بود که انگار انتظار این شهید را می‌کشید.

پوراصغر در ادامه تصریح کرد: چه مژده از این بالاتر برای ما که خداوند می‌فرماید وقتی شهیدی از دنیا می‌رود من جانشین شهید می‌شوم و به خانواده اش کمک می‌کنم.

وی در پایان تأکید کرد: ما باید با صبر، توکل به خداوند و استقامت، زمینه را برای ظهور امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) آماده کنیم تا انقلاب اسلامی به دست مهدی فاطمه(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) برسد و انتقام خون حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) و اهل بیت(علیهم‌السلام) گرفته شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱