از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها؛

نشست «پیشگیری و درمان کبد چرب» برگزار می‌شود

نشست کبد چرب

نشست آموزشی «پیشگری و درمان کبد چرب» از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، اداره کل امور طلاب و خانواده در نظر دارد نشستی با عنوان «پیشگیری و درمان کبد چرب» برگزار کند.

این نشست با حضور جناب آقای حق‌ویسی مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان قم روز پنجشنبه 22 آذرماه ساعت 9 تا 11 در سالن جلسات طبقه زیرزمین ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیت این نشست، حضور طلاب حضوری، غیرحضوری، مجازی، فارغ التحصیلان، خانواده طلاب و کارمندان در این نشست آزاد است.

گفتنی است؛ وظیفه کبد، تصفیه سموم از خون است، وجود چربی در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان از چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب دچار شده‌است. این بیماری نشانه خاصی ندارد اما بعد از رعایت نکردن و پیشروی این بیماری در کبد باعث سوءهاضمه می‌شود.

 رسوب چربی در کبد را کبد چرب می‌نامند؛ دلایل مختلف از جمله چاقی، نداشتن فعالیت بدنی سالم یعنی همان ورزش و تحرک مفید، مصرف غذاهای آماده و غذاهای چرب، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف داروهایی همچون آسپرین و تتراسایکلین و استامینوفن و مصرف مواد نامناسب غذایی ممکن است به این بیماری دچار شوند.

کبد چرب معمولا یک بیماری خاموش است و بخصوص در مراحل اولیه نشانه‌ای ندارد. زمانیکه بیماری پیشرفت کند، می‌تواند باعث علایم مبهمی همچون خستگی، کاهش وزن و یا کاهش اشتها، ضعف، تهوع، گیجی، مشکل در تصمیم گیری و یا تمرکز شود.

جهت نام نویسی به اداره کل امور طلاب و خانواده، اداره رفاه و سلامت مراجعه فرمایید.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32112433 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱