هفتمین نشست زن غربی با موضوع «زن غربی و ساختارهای حقوقی» برگزار می‌شود

زن غربی7

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گفت: «زن غربی و ساختارهای حقوقی» در هفتمین نشست از سلسله‌نشست‌های زن غربی بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم «زهرا امین مجد» روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: هفتمین نشست از سلسله‌نشست‌های زن غربی از سوی گروه علمی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و با همکاری انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش این مؤسسه برگزار می‌شود.

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: موضوع این نشست، «زن غربی و ساختارهای حقوقی» است که با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرج‌الله هدایت نیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

امین مجد با بیان اینکه حضور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این سلسله‌نشست‌ها آزاد است، تصریح کرد: هفتمین نشست از سلسله‌نشست‌های زن غربی» روز پنجشنبه، 30 فروردین ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن جلسات طبقه سوم پژوهشگاه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود.

وی به نشست‌های برگزار شده از سلسله‌نشست‌های زن غربی اشاره کرد که با موضوعات ذیل در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد:

- نخستین نشست با موضوع «زن غربی، جنسیت و هویت» و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر علی غلامی، استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تشکیل شد.

- دومین نشست به موضوع «زن غربی، ازدواج و خانواده» اختصاص یافت و دکتر فرشته روح‌افزا معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست به سخنرانی پرداخت.

- سومین نشست نیز به دلیل استقبال بانوان طلبه از مباحث مطرح شده در نشست قبلی، با حضور دکتر روح افزا و با موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» تشکیل شد.

- در چهارمین نشست، دکتر احمد قطبی، استاد حوزه و دانشگاه به تبیین موضوع «زن در اندیشه فلاسفه غرب» پرداخت.

- موضوع پنجمین نشست، «زن غربی، ساختار اشتغال و سرمایه اقتصادی» بود که با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی غلامی استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

- ششمین نشست زن غربی با موضوع «زن در نگاه جامعه‌شناسان غربی» با حضور سرکار خانم دکتر شهلا باقری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم برگزار شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱