در آستانه هفته پژوهش صورت گرفت؛

تجلیل از پژوهشگران چهارمین کنگره بین ­المللی بانو امین/ پذیرش 31 مقاله از جامعه الزهرا

002

مدیر جامعه الزهرا در مراسم تقدیر از پژوهشگران کنگره بانو امین پیشنهاد کرد تا هر سال یک همایش با هدف معرفی بانوان فرهیخته و دانشمند با تمرکز بر معرفی یک بانوی عالم برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، در آستانه هفته پژوهش، حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام از پژوهشگران شرکت‌کننده در چهارمین کنگره بین­ المللی بانو امین تقدیر کرد.

در این جلسه سرکار خانم حقانی، معاون پژوهش با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای مشارکت در چهارمین کنگره بین­المللی بانو امین گفت: فعالیت‌های انگیزشی و اطلاع‌رسانی برای شرکت اساتید، پژوهشگران، طلاب ایرانی و بین­الملل و دانشجویان ارشد دانشکده هدی در چهارمین کنگره بانو امین، ارائه پوستر به بخش های مختلف به سه زبان، ارسال پیامک، درج اخبار و مصاحبه­ های کنگره بانو امین در سایت و ایجاد کانال ویژه کنگره در پیام رسان سروش از فعالیت های مقدماتی این معاونت برای حضور مناسب در کنگره بود.

وی افزود: 38 مقاله از پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این بین 31 مقاله پذیرفته شد و در روز اختتامیه یک مقاله در قالب ارائه و سخنرانی در مراسم اصلی، 8 مقاله در قالب ارائه در کمیسیون‌های تخصصی و 22  مقاله در قالب پوستری ارائه شد.

حقانی ادامه داد: به نگارندگان مقالات خدمات پژوهشی مختلفی مانند نرم‌افزار بانوی ایرانی شامل تمام کتب بانو امین، تجهیز کتابخانه تخصصی پژوهش به تفسیر مخزن العرفان بانو امین، ارائه فایل‌ها و سخنرانی‌های اولین تا سومین کنگره بین‌المللی بانو امین در «شبکه پژوهشگران»، ارائه و ارسال  نکات روشی و محتوایی و شیوه ­نامه برای نگارندگان، ارزیابی چکیده مقالات و ارائه پیشنهادات لازم، ارزیابی مقاله اصلی و تقدیر و حمایت معنوی و مادی از نگارندگان مقالات ارائه شد.

معاون پژوهش به سامان‌دهی و تنظیم مسائل پژوهشی در آثار و اندیشه بانو امین با هدف ظرفیت­ سنجی و ظرفیت­ سازی عناوین و موضوعات مرتبط با آثار آن بانوی مجتهده برای ورود علمی پژوهشی طلاب در اندیشه­ های علمی ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزای سه پیش­ نشست علمی و رونمایی از سه اثر بانو امین با عناوین «اخلاق و راه سعادت» «روش خوشبختی» و «معاد یا آخرین سیر بشر» در مراسم اختتامیه که از سوی پژوهشگران جامعه ­الزهرا علیهاالسلام تصحیح، تعلیق و مستندسازی شده بود از دیگر فعالیت های صورت گرفته در راستای برگزاری این کنگره بود.

وی چاپ مجموعه مقالات، پیشنهاد چاپ مقالات در نشریات علمی پژوهشی، برگزاری نمایشگاه از 23 مقاله پوستری و ارسال نتایج ظرفیت­ سنجی عناوین پایان نامه به بخش­های مرتبط را از اقدامات پیش روی این معاونت برشمرد.

 حقانی در پایان به مشارکت شایسته جامعه الزهرا علیهاالسلام در برگزاری و حضور در این کنگره اشاره کرد و اظهار داشت: افزون بر مقالات متعددی که از سوی پژوهشگران به این همایش ارسال شد، حضور 4 نفر از اساتید به عنوان استاد راهنما، مدیریت کمیسیون تخصصی تفسیر و علوم قرآن، مدیریت کمیسیون دیدگاه فلسفی و عرفانی بانو امین، حضور در کمیته علمی و هیئت داوران کنگره بخشی از اقدامات جامعه الزهرا علیهاالسلام در این کنگره است.

حضور و مشارکت در همایش های علمی با هدف معرفی ظرفیت های علمی جامعه الزهرا

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مدنی با قدردانی از همه فعالان در کنگره بانو امین به اقدامات تمهیدی و حمایتی از پژوهشگران اشاره و آن را اقدامی ارزشمند و تجربه ای خوب توصیف کرد که در دیگر همایش های علمی نیز می‌تواند تکرار شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: در فعالیت های علمی باید افق کار را دست نایافتنی ترسیم کرد تا آنچه ارائه می شود به مطلوب نزدیک باشد، از این رو هر چه ارزیابی­های داخلی سخت­گیرانه­تر باشد، باعث می­شود آمادگی نگارندگان در مراکز خارج از مجموعه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بایسته است جایگاه جامعه­ الزهرا علیهاالسلام و ظرفیت علمی آن به جامعه علمی کشور نشان داده شود و برای آن برنامه­ ریزی مناسب صورت گیرد، گفت: شرکت در همایش­ها و کنگره­های علمی، یکی از اقدامات موثر در این زمینه است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با توصیه به برگزاری جلسات آسیب­شناسی بعد از کنگره اظهار داشت: در این جلسات نکات مثبت و آسیب­های احتمالی استخراج شود تا تجربه­ای برای برگزاری بهتر همایش­های آینده و مشارکت­های آتی جامعه­الزهرا علیهاالسلام باشد.

وی در پایان پیشنهاد کرد تا هر سال یک همایش با هدف معرفی بانوان فرهیخته و دانشمند با تمرکز بر معرفی یک بانوی عالم در هر سال برگزار شود.

در پایان این جلسه از پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام که در این کنگره حضور داشتند و نیز سرکار خانم نجم به عنوان نماینده این مرکز علمی در کنگره با اهدای لوحی قدردانی شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱