همزمان با هفته پژوهش؛

مراسم گرامیداشت پدر موشکی ایران در مجتمع هدی برگزار شد

پدر موشی ایران4

مراسم گرامیداشت پدر موشکی ایرانی با حضور همسر سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهراني‌مقدم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم گرامیداشت پدر موشکی ایران روز یکشنبه 25 آذر همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش در دبیرستان دوره اول مجتمع آموزشی تربیتی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم حیدری همسر شهید طهرانی مقدم حضور یافت و به بیان خاطراتی از پدر موشکی ایران پرداخت.

در پایان مراسم، همسر شهید طهرانی مقدم مورد تجلیل قرار گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهراني‌مقدم متولد 6 آبان 1338 از بنيانگذاران اصلي صنايع موشكی جمهوری اسلامی ايران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران بود.

اين شهيد گرانقدر تقریبا ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی قرار داده بود و به عنوان پدر موشكي ايران لقب گرفت.

سردار طهرانی مقدم در تاریخ 25 آذر 1385 به عنوان مشاور فرمانده كل سپاه در امور موشكي و رئيس سازمان خودكفايي سپاه منصوب شد. وی تا روز آخر عمر نيز به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد توان علمی و دانشی پایه و زیر بنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود تا اینکه در تاریخ 21 آبان 1390 در پادگان اميرالمومنين(ع) شهرستان ملارد در حالي که براي آزمايش موشكي، آماده مي‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات، به ياران شهيدش (احمد كاظمي، حسن شفيع زاده، حسن غازي،‌غلامرضا يزداني، عليرضا ناهيدي، مصطفي تقي‌خواه و ...) پيوست.

پایگاه اطلاع‌رسانی http://farsi.khamenei.ir در سالروز شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم، تصویری از دست‌نوشته حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی برای تقدیر از وی و همکارانش در سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران را منتشر کرد. متن این دست‌نوشته به شرح ذیل است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

شما به کمک و هدایت خداوند علیم و قدیر توانسته‌اید کار بزرگی را به سامان برسانید. این، بار دیگر معجزه‌ی توانایی‌های عزم راسخ انسان مؤمن را در معرض نگاه ما می‌گذارد و ما را امیدوارتر از همیشه به همت و تلاش برمی‌انگیزد.

از پیشروی در راه شناختن هدف‌های بلند و راه‌های میان‌برُ برای رسیدن به آن و آنگاه همت گماشتن و گام برداشتن خسته نشوید؛ به ایستگاه‌های میان راه دلخوش و قانع نشوید؛ به خدای بزرگ اعتماد کنید و همه توان خود را به عرصه بیاورید. خداوند یار و نگهدار شما مردان مؤمن و دانشمند و پرتلاش باد.

سید علی خامنه‌ای

۸۹/۰۳/۹».

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱