مدیر جامعه‌الزهرا:

به‌گزینی و توجه به استعدادهای برتر رویکرد جامعه الزهرا در پذیرش است

حجت الاسلام والمسلمین مدنی

مدیرجامعه‌الزهرا علیهاالسلام به‌گزینی و توجه به استعدادهای برتر را رویکرد این موسسه علمی در پذیرش طلبه دانست.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه با اشاره به روایت امام صادق علیه‌السلام « مَا بَالُكُمْ يُعَادِي بَعْضُكُمْ بَعْضاً إِذَا بَلَغَ أَحَدَكُمْ عَنْ أَخِيهِ شَيْءٌ لاَ يُعْجِبُهُ فَلْيَقُلْهُ وَ لْيَسْأَلْهُ فَإِنْ قَالَ لَمْ أَفْعَلْهُ صَدَّقَهُ وَ إِنْ قَالَ قَدْ فَعَلْتُ اِسْتَتَابَهُ» گفت: ترجمه آزاد این روایت این است که شما را چه می‌شود که با هم دشمنی می‌کنید؟ اگر شنیدی دوست و همکارت نسبت به تو حرفی زده یا کاری کرده برو و از او در این مورد بپرس، اگر گفت من چنین کاری نکردم، از او بپذیر و اگر اقرار به انجام آن کار کرد از او بخواه تا توبه کند.

وی افزود: البته در بحث وظایف اداری و کاری یا در مقام بازپرسی و قضاوت مساله فرق می‌کند ولی در ارتباطات فردی و اجتماعی راه حل همین گونه است که روایت بدان اشاره کرده است. در برخی روایات آمده که اگر 50 نفر قسم خوردند که کسی کاری را مرتکب شده ولی خودش منکر بود حرف او را بپذیر و حرف آن 50 نفر را تکذیب کن. اگر توفیق می‌یافتیم تا در روابط شخصی و اجتماعی‌مان اینگونه عمل کنیم، خانواده، محل کار و کل کشور به آرامش می‌رسید.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه با تسلیت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، این ضایعه را خسارتی بزرگ برای حوزه های علمیه و کشور دانست و اضافه کرد: در فرمایشات شهید صدر دیدم که از ایشان به عنوان امید آینده اسلام نام برده در حالی که در آن زمان حدود 25 سال داشته‌اند.

وی با تجلیل از خاندان هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: پدر ایشان از معدود کسانی بوده که از حضرت آیت‌الله خویی اجازه اجتهاد داشته و آیت الله خویی در باره ایشان گفته بود «امید من به سیدعلی» است. لکن ایشان در جوانی به رحمت خدا می روند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه ادامه داد: حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی از جمله کسانی بود که در مسائل علمی، شیوه علمی و عمیق و در منش سیاسی، مشی آرام و معتدلی داشت و این ویژگی از ایشان شخصیتی ساخته بود که امیدهای بسیاری را به خود معطوف کرده بود، از این رو درگذشت ایشان واقعا ضایعه‌ای بود که لایسدها شیء.

وی در ادامه به برخی مسائل داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: با گشایشی که شد اضافه‌کاری‌ها دوباره برقرار می‌شود ولی به شرط آنکه واقعا حضور نیرو در غیرساعات کاری ضروری باشد و این ضرورت را مدیر ارشد بخش تایید کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با قدردانی از حرکت مدیران و مسئولان مدارس و مراکز در پیشنهاد انصراف از بخشی از حقوق مزایای خود به خاطر مشکلات مالی مجموعه گفت: اگر همدلی در مجموعه حاکم باشد حتی در شرایط نامناسب مالی کارها و برنامه‌ها انجام می‌شود و همه خواهند دانست که اگر گشایشی هم حاصل شود همه از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی به مساله پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام برای سال تحصیلی 98-97 توجه داد و ضمن دعوت از همه بخش‌ها و واحدها برای همکاری در این زمینه اظهار داشت: هر سال متقاضیان ورود به این موسسه علمی بیشتر از ظرفیت موجود است با این حال اصرار ما برای تبلیغات برای این است که بتوانیم به‌گزینی و استعدادیابی داشته باشیم و شرایطی را فراهم کنیم تا طلاب علاوه بر درس خواندن، به امور خانواده و زندگی خود نیز برسند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱