فعالیت‌های فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) در دهه بصیرت تشریح شد

دهه بصیرت

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این اداره در دهه بصیرت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم سیدربابه داود الموسوی روز پنجشنبه در گفتگو با واحد خبر ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت فقیه به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اداره کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در دهه بصیرت اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه ها، ارتقای سطح معرفت و بصيرت سیاسی خانواده بزرگ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: در ایام دهه بصیرت، موضوع دشمن شناسی، بصیرت افزایی و تبیین جایگاه ولایت فقیه در عصر حاضر مورد توجه قرار می‌گیرد و در این راستا برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد فضای آزاداندیشی با موضوع «طلبه بصیر»

داود الموسوی در ادامه به فضاسازی‌های صورت گرفته جهت بزرگداشت دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: اداره کل امور فرهنگی جهت فضاسازی مجموعه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، محتواهای تبلیغی از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی را تدوین و در اختیار روابط عمومی قرار داده است.

وی، ایجاد فضای آزاد اندیشی با موضوع «طلبه بصیر» را از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد و افزود: این برنامه در خوابگاه حضرت خدیجه علیها السلام و جنب پایانه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اجرا می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی ادامه داد: در این برنامه، یک سخن از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و یک سوال از طلاب جهت پاسخگویی بانوان طلبه مطرح شده است که اساتید و طلاب به صورت نوشتاری به این سؤال پاسخ می‌دهند.

راه‌اندازی هفت نمایشگاه پوستر در دهه بصیرت

داودالموسوی تصریح کرد: پخش کلیپ‌های صوتی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، سرودهای حماسی، توزیع بروشور بصیرت افزایی و توزیع پوسترهای نه دی همزمان با روز بصیرت از جمله برنامه‌های این اداره در دهه بصیرت است.

وی یادآور شد: برپایی هفت نمایشگاه پوستر با عناوین «تجلی بصیرت»، «اشک‌ها و لبخندها»، «گناه نابخشودنی»، «راه و بیراه»، «ما همه عمار توییم»، «نقش ائمه علیهم‌السلام در مهندسی نظام ولایت فقیه»، «یاران بابصیرت» در بخش‌های مختلف مجموعه از جمله خوابگاه، آموزشگاه، مجموعه فرهنگی ورزشی شهیده سیاری از دیگر فعالیت‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این دهه است.

مدیر کل امور فرهنگی به راه‌اندازی نمایشگاه معرفی کتب بصیرت‌افزایی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از روز شنبه در بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا علیهاالسلام راه‌اندازی می‌شود تا بانوان طلبه از این نمایشگاه بازدید کنند.

برگزاری نشست بصیرتی ویژه طلاب مرکز غیرحضوری و مجازی به صورت آنلاین

داود الموسوی در ادامه به برگزاری نشست بصیرتی ویژه طلاب مرکز غیرحضوری و مجازی به صورت آنلاین اشاره کرد و افزود: این نشست روز شنبه 15 دی ماه ساعت 10 تا 12 با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علیزاده موسوی با موضوع «بررسی تطبیقی نظریه ولایت فقیه با نظریه‌های رقیب» از طریق سامانه طلاب غیرحضوری و مجازی تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: طلاب می‌توانند با مراجعه به لینک http://adobe.vujz.ir/r5k9xmli5zd/ و وارد کردن شماره تحصیلی جهت شرکت در این نشست اقدام کنند.

مدیر کل امور فرهنگی یادآور شد: طلاب مجازی جهت شرکت در این نشست به خبرهای سامانه مجازی مراجعه و ثبت نام کنند.

داود الموسوی تصریح کرد: فایل صوتی این نشست جهت استفاده طلاب حضوری در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی بارگذاری می‌شود.

حضور بیش از هزار و 200 نفر از اساتید و طلاب در تجمع 9 دی

وی به کانال فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پیام رسان سروش به نشانی @jz_m.f.t اشاره کرد و گفت: در دهه بصیرت، محتواهای فرهنگی بصیرتی با موضوعات احادیث بصیرت‌افزایی اهل بیت علیهم‌السلام، سخنان رهبری مدظله‌العالی در مباحث روز و در رابطه با بصیرت و مباحث بیداری اسلامی در کانال ارائه می‌شود.

داودالموسوی اضافه کرد: انتشار مجموعه نمایشگاهی هفته بصیرت، میثاق امت با ولایت و صوت و کلیپ از سخنان رهبری مدظله العالی و کلیپ‌های بصیرتی و ارائه ویژه برنامه 9 دی از دیگر محتواهایی بود که در این ایام در کانال فرهنگی بصیرتی ارائه شد.

وی به حضور بانوان طلبه در تجمع مدرسه علمیه فیضیه در روز نهم دی اشاره کرد و یادآور شد: بیش از هزار و 200 نفر از اساتید، طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در تجمع بزرگ 9 دی حضور یافتند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

شرکت در مراسم دیدار با رهبر معظم انقلاب در یوم‌الله 19 دی

مدیر کل امور فرهنگی به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع بصیرت‌افزایی با منبع محتوایی کتاب «نقشه‌ی نقش برآب» از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اشاره کرد و گفت: فراخوان شرکت در این مسابقه از روز شنبه 15 دی اعلام می‌شود.

داودالموسوی همچنین به اردوی دیدار با رهبر معظم انقلاب در روز 19 دی طبق روال هر سال اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب حضوری مدارس علمیه و مراکز تخصصی جهت ثبت نام می‌توانند به دفاتر آموزشی مراجعه و به صورت حضوری ثبت نام کنند.

وی افزود: طلاب غیرحضوری و مجازی از طریق ارسال مشخصات خود به سامانه پیامکی 30007227002627 می‌توانند جهت حضور در این مراسم ثبت نام کنند.

مدیر کل امور فرهنگی تصریح کرد: طلاب دیدار اولی در قرعه کشی در اولویت هستند و پس از قرعه کشی اسامی طلاب جهت حضور در مراسم دیدار با رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱