پیام تسلیت مدیر جامعه الزهرا در پی درگذشت شیخ محمد اوجی

شیخ محمد اوجی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در گذشت مدیر موسسه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام فرانکفورت را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ (عنکبوت/ 57)

درگذشت مستبصر انقلابی و تلاشگر عرصه دین و دانش، برادر بزرگوار جناب آقای شیخ محمد اوجی را که سالهای متمادی با تبلیغ و ترویج و تربیت صدها شاگرد در خدمت مکتب اهل بیت علیهم السلام در اروپا و آسیا بود، به خانواده محترم به ویژه دختر مکرمه ایشان که از شاگردان مکتب صدیقه طاهره علیهاالسلام در جامعه الزهرا سلام الله علیها است تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای وی مغفرت الهی و علو درجات و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان در برابر این مصیبت مسئلت دارم.

سیدمحمود مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیها السلام»

گفتنی است؛ شیخ محمد اوجی، فعال فرهنگی و مبلغ ترکیه‌ای تبار ساکن آلمان و مدیر موسسه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در فرانکفورت بود. موسسه وی علاوه بر دو شعبه دیگری که در آلمان دارد در هلند نیز دارای یک شعبه فعال است و در حال حاضر ۲۵۰ دانش‌پژوه در آن مشغول فراگیری قرآن، احکام و معارف دینی هستند.

وی قبل از انقلاب از روحانیون شافعی بوده و در ترکیه امامت جماعت یک مسجد بزرگ را برعهده داشته است. انقلاب اسلامی ایران همانگونه که تاثیر ژرفی بر قلوب مردم جهان داشته، او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد به گونه ای که از امام خمینی(ره) به عنوان بیدارگر قرن نام می برد. فعالیت‌ها و سخنرانی‌های وی در حمایت از انقلاب اسلامی برای او دردسر ساز و او مجبور به اقامت در آلمان می شود. پس از تحقیق و استبصار به مذهب حقه شیعه می گرود و مبلغ این مذهب در آلمان می شود که نتیجه آن گرایش بیش از دو هزار نفر به شیعه و حضور ده‌ها نفر از آنان در ایران برای تحصیلات علوم حوزوی است.

شیخ محمد اوجی، هفته گذشته در مشهد مقدس به دلیل بیماری به دیار باقی شتافت و پیکر پاکش روز جمعه، 14 دی ماه پس از انتقال به قم و تشییع، در حرم حضرت معصومه علیهاالسلام آرام گرفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱