فراخوان شرکت طلاب جامعه‌الزهرا(س) در طرح قرآنی بشارت 1452

طرح قرآنی بشارت

فراخوان طرح قرآنی بشارت 1452 جهت شرکت طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، طرح فراگیر ملی و قرآنی بشارت 1452 با هدف بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم، کشف استعدادهای نهفته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور و همگرایی نهادهای قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش‌های معنوی، از سال 1386 با لطف و عنایت پروردگار متعال و مشارکت برخی نهادهای قرآنی آغاز شده و به طور مستمر تاکنون ادامه داشته است.

طرح فراگیر قرآنی از 11 سال پیش تاکنون با محوریت شبکه قرآن ومعارف سیما و بر اساس سال نزول قرآن اجرایی شده و در هر سال محتوای این طرح با محوریت یکی از سوره‌های قرآن کریم فراخوان می‌شود.

این طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم امسال با برگزاری دوازدهمین دوره با نام طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت1452با محوریت جزء 30 قرآن کریم در سه مرحله تابستان (سوره‌های ناس تا زلزال)، پائیز(بیّنه تا طارق) و زمستان(بروج تا نبأ) تا پایان سال 97 برگزار خواهد شد.

از ویژگی‌های طرح بشارت 1452 می‌توان به برگزاری جشنواره‌های مختلف در حاشیه آن اشاره کرد. بدین ترتیب که علاوه بر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و برگزاری مسابقه، بخش‌های هنری مانند برگزاری مسابقات همخوانی، سرود، عکاسی، خوشنویسی، شبکه‌های اجتماعی و... نیز در این طرح جانمایی شده است که البته در طول سال 97 اجرایی می‌شود.

سازمان‌ها، تشکل‌ها و نهادهای قرآنی مختلف در اجرای این طرح همکاری می‌کنند و وزارتخانه‌ها وسایر نهادهای کشور با فراخوان‌های مختلف طرح، سعی در ترغیب کارمندان و پرسنل متبوع خود برای شرکت در طرح دارند.

از جمله فعالیت‌های انجام شده در بخش محتوایی می‌توان به تدوین کتاب سالانه طرح، تعیین طرح درس همراه با تقویم روزانه، تعیین اساتید و کارشناسان طرح در حوزه‌های حفظ، مفاهیم، شرح و تفسیر، مفردات، روخوانی و روانخوانی، تجوید و... همچنین طراحی سؤالات مختلف شامل سؤالات پیامکی، مکتوب و برنامه‌های رادیو و تلویزیون اشاره کرد. این اقدامات نشان از اجرای یک طرح کارشناسی شده در زمینه آموزش حفظ قرآن است که می‌تواند زمینه تجربه طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را فراهم کند.

تولید و پخش ویژه‌برنامه 1452 در شبکه قرآن و معارف سیما، فعالیت‌های مرتبط با طرح در فضای مجازی به عنوان رسانه مکمل، تولید برنامه در سایر شبکه‌های تلویزیونی (یک، دو، سه، چهار، پنج، آموزش، کودک و نوجوان، امید و نسیم)، ویژه‌برنامه 1452 در شبکه‌های رادیویی (قرآن، ایران، جوان، فرهنگ، نمایش، ورزش، معارف، برگزاری کلاس‌های حضوری توسط نهادهای قرآنی همکار در طرح، چاپ کتاب جزء سی‌اُم قرآن کریم، حفظ حضوری در آستان قدس رضوی و آستان مقدس حرم حضرت معصومه علیهاالسلام و بوستان‌ها و بقاع متبرکه، پویش حفظ میلیونی جزء سی‌اُم قرآن کریم، برگزاری جشنواره‌های هنری مرتبط با طرح و اجرای اپلیکیشن طرح در روبیکا از جمله اقدامات اجرایی طرح بوده است.

در این طرح همانند سال‌های گذشته وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی همکاری می‌کنند که به تعدادی از آنها اشاره می‌شود.

پیرو همکاری و درخواست مجریان طرح از جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیر کل امور تربیتی و کارشناس مسئول اداره قرآن و حدیث بدینوسیله از طلاب و خانواده‌های گرامی آنان دعوت می‌شود از این فرصت مغتنم بهره‌مند شده و شرکت در بخش های مختلف این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

طلاب می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا شرکت در بخش‌های مختلف این طرح از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنند:

-  مسابقه روزانه با مراجعه به سامانه پیامکی:  300001452 که علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا ساعت ۲۴ همان روز مهلت دارند تا پاسخ مسابقه را به سامانه ۳۰۰۰۰۱۴۵۲ پیامک کنند.

- پایگاه اینترنتی طرح www.besharat.irib.ir که اسامی برندگان در این پایگاه اعلام می‌شود.
- کانال طرح در پیام‌رسان سروش به‌ نشانی qtvirib

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱