رضایت و خشنودی رهبر معظم انقلاب از برنامه های جامعه الزهرا

شورای جامعه

حجت الاسلام والمسلمین مدنی به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب و توجه ایشان به جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس گفته مسئولان دفتر، رهبر انقلاب گزارش فعالیت ها و برنامه های جامعه الزهرا علیهاالسلام را رویت و اعلام رضایت و خشنودی خودشان را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، جلسه شورای جامعه الزهرا علیهاالسلام روز سه شنبه با حضور معاونان و مدیران ارشد این موسسه حوزوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در این جلسه با گرامی داشت سالروز 19 دی و یاد و خاطره شهدای این روز گفت: 19 دی یادآور پیروزی انقلاب اسلامی است چرا که جرقه های اولیه انقلاب در این روز زده شد و در 22 بهمن ماه 57 به نتیجه نشست.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام به سه شرط حضور انسان در مسیر خیر اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این روایت، شرط نخست این است که انسان واعظ درون داشته باشد و خودش را نصیحت کند «مادام لک واعظ لنفسک».

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه ما به واعظ درونی بیش از واعظ بیرونی نیاز داریم اظهار داشت: این مساله به ویژه برای کسانی بیشتر ضروری به نظر می رسد که بر اساس شرایط سنی شان رو به افول و ضعف قرار دارند.

وی حساب کشی و حسابرسی از رفتار خود را دومین شرط بودن در مسیر خیر عنوان کرد و گفت: مراقبه و مشارطه جزو اولین برنامه های اهل سلوک است، با این حال می توان این مراقبه را به مسایل مدیریتی هم تعمیم داد تا انسان در کار خود نیز حسابرسی داشته باشد و ببیند در کارش چقدر رشد، خلاقیت و پیشرفت داشته و چه میزان به اهداف مورد نظر نزدیک شده و در مسیر آن گام برداشته است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه افزود: بر اساس بیان امام زین العابدین علیه‌السلام سومین شرط حضور در مسیر خیر، خوف از خدا به عنوان موتور محرک دو بخش دیگر است. اینکه انسان بداند همواره در محضر حضرت حق است و دادگاه الهی تنها دادگاهی است که حاکم آن، شاهد هم خواهد بود.

وی در ادامه به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب و توجه ایشان به جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس گفته مسئولان دفتر، رهبر انقلاب گزارش فعالیت ها و برنامه های جامعه الزهرا علیهاالسلام را که چندی پیش ارسال شده بود رویت و اعلام رضایت و خشنودی خودشان را اعلام کرده بودند که این مساله بسیار خوشایند بود.

مدیر جامعه الزهرا علیها السلام به مساله بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برای تنظیم بودجه سال آینده، بخش های مختلف باید برنامه های پیشنهادی خود را به همراه بودجه مورد نیاز اجرای آن در سامانه بودجه ثبت کنند تا دفتر برنامه ریزی آن را کنترل و نسبت به آن اعلام نظر کند. از این رو همه بخش ها نسبت به این مساله در محدوده زمانی که اعلام می شود دقت و اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، در این جلسه احکام دکتر حسین کارآمد به عنوان مدیر گروه علمی پژوهشی تعلیم و تربیت، سرکار خانم نجمه نجم به عنوان مدیر گروه علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآنی و آقای موسوی مجاب به عنوان مدیر انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام قرائت و به آنها اعطا شد.  

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱