پروفسور دو لهوگ در دیدار با مدیر جامعه‌الزهرا(س):

بردباری کلید موفقیت در نظام آموزش دینی است

پروفسور دی لهوگ -بازدید از  جامعه10

رئیس مرکز تعالیم دینی کلیسای کاتولیک فرانسه گفت: در نظام آموزشی، نقش بردباری بسیار مهم و اساسی و کلید موفقیت ما است که بر اساس آن، نظام آموزشی ما که نظام آموزشی پروردگار است به نتیجه می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، پروفسور هانری دو لهوگ روز یکشنبه در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که در سالن جلسات دفتر مدیریت و با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسب ولادت باسعادت حضرت زینب علیهاالسلام و قدردانی از مجموعه در برگزاری این نشست، عنوان کرد: امروز جوامع بشری به سوی مصرف‌گرایی و سکولاریسم پیش رفته و وظیفه و تکلیف ما این است که بتوانیم این دوران سخت را پشت سر بگذاریم و بر مشکالات فایق بیاییم.

رئیس مرکز تعالیم دینی کلیسای کاتولیک فرانسه اظهار داشت: ما باید به این نقطه برگردیم که در ابتدای تاریخ اسلام و مسیحیت قرار گرفتیم، جریان انسانی هزاران سال است که وجود دارد و هزاران پیامبر در طول تاریخ وجود داشتند که نام برخی از آنان در انجیل و قرآن کریم آمده است.

پروفسور دو لهوگ افزود: دو هزار سال است که حضرت عیسی علیه‌السلام آمده و هزار و 400 سال است که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم به نبوت رسیده است، همچنین هزار و دویست سال است که امام زمان در غیبت هستند.

وی تصریح کرد: اگر به نردبان تاریخی خلقت نگاه کنیم، دوران غیبت در مقابل زندگی بشری بسیار کوچک است و اگر می‌بینیم که پرورگار عالم، جایگاه خلیفه اللهی را داده است، مسئولیتی در دوره خاص است.

رئیس مرکز تعالیم دینی کلیسای کاتولیک فرانسه تأکید کرد: ما باید وارد تاریخ و زمان شویم و بر اساس محوریت دادن به زمان به شناخت پروردگار بپردازیم، اما قبل از اینکه وارد زمان شویم، باید وارد در مفاهیم اصلی و هویت‌های آن شویم که از آن به نظام آموزشی آزاد نام می‌بریم.

پروفسور دو لهوگ بیان داشت: اولین گام این است که ما باید بردباری و تحمل داشته باشیم، اینکه مسلمانان و مسیحیان در کنار هم آموزه‌ها را فرا بگیرند و همکاری داشته باشند، نکته مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد: تحمل و پذیرش شورش‌هایی که از دوره نوجوانی و جوانی علیه دین آغاز می‌شود باید با بردباری و در طولانی مدت مدیریت کرد و ساماندهی کرد تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

رئیس مرکز تعالیم دینی کلیسای کاتولیک فرانسه عنوان کرد: نظام آموزشی آزاد آن چیزی است که باید به آن زمان داد و اجازه دهیم که در طولانی مدت، ارتباط بین انسان و پروردگار شکل بگیرد.

پروفسور دو لهوگ اظهار داشت: در نظام آموزشی، نقش بردباری بسیار مهم و اساسی و کلید موفقیت است و بر اساس آن، نظام آموزشی ما که نظام آموزشی پروردگار است به نتیجه می‌رسد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱