دیدار پروفسور دو لهوگ با مدیر جامعه‌الزهرا(س)

پروفسور دی لهوگ -بازدید از  جامعه7

پروفسور هانری دو لهوگ و پروفسور ونسان فرولدی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، پروفسور هانری دو لهوگ رئیس مرکز تعالیم دینی کلیسای کاتولیک فرانسه و پروفسور ونسان فرولدی رئیس امور تعاملات اسلام و مسیحیت شورای کاردینال‌ها روز یکشنبه با حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، نشستی با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران، معاونان و مدیران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد و فعالیت‌های علمی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی این مؤسسه علمی حوزوی با نمایش کلیپ و ارائه سرکار خانم سمانه زهرا طلبه بین‌الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به زبان فرانسوی تبیین شد.

آینده بشر یک آینده دینی و معنوی است /تبیین راهکارهای گرایش نسل جدید به دین

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی با بیان اینکه آینده بشر یک آینده دینی و معنوی است و آینده جهان در اختیار دین است، با انقلاب فرانسه و موج علم گرایی و مقابله با کلیسا اشاره کرد و گفت: امروز نیز ما با موج جدید مواجه خواهیم شد که مبتنی بر تقابل آزادی‌های فردی و اجتماعی با دین است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه دست‌های تبلیغاتی سعی می‌کنند که دین را در مقابل آزادی‌های فردی و اجتماعی معرفی کنند، به تبیین راهکارهای گرایش بیشتر جوانان به دین پرداخت و افزود: همکاری ادیان برای تبیین بهتر جوهر دین یکی از راهکارهای مهم مواجهه با این مشکل است، همچنین پرهیز از تخریب ادیان توسط ادیان دیگر راهکار دیگری است که می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی اضافه کرد: نشان دادن معنویت واقعی و اعتقاد حقیقی از سوی روحانیون و دستگاه‌های دینی می‌تواند موجب گرایش بیشتر نسل جدید به دین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: مردم باید روحانیون دینی را در جبهه مظلومان و مستضعفان ببینند و اگر همه این مسائل رعایت شود، بحران‌های پیش روی ما مانند جنگ‌های منطقه‌ای، بحران‌های محیط زیست و فاصله طبقاتی وحشتناکی که بزرگترین بحران دنیای معاصر است، می‌تواند با همکاری ادیان به سمت و سوی درستی هدایت شود.

بردباری، کلید موفقیت در نظام آموزش دینی است

در ادامه، پروفسور هانری دو لهوگ با اشاره به بحرانی که امروز جوامع را در معرض خطر قرار داده است، عنوان کرد: امروز جوامع بشری به سوی مصرف‌گرایی و سکولاریسم پیش رفته و وظیفه و تکلیف ما این است که بتوانیم این دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

رئیس مرکز تعالیم دینی کلیسای کاتولیک فرانسه اظهار داشت: ما باید وارد تاریخ و زمان شویم و بر اساس محوریت دادن به زمان به شناخت پروردگار بپردازیم، اما قبل از اینکه وارد زمان شویم، باید وارد در مفاهیم اصلی و هویت‌های آن شویم که از آن به نظام آموزشی آزاد نام می‌بریم.

پروفسور دو لهوگ بیان داشت: اولین گام این است که ما باید بردباری و تحمل داشته باشیم، نظام آموزشی آزاد آن چیزی است که باید به آن زمان داد و اجازه دهیم که در طولانی مدت، ارتباط بین انسان و پروردگار شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: در نظام آموزشی، نقش بردباری بسیار مهم و اساسی است و کلید موفقیت ما است که بر اساس آن، نظام آموزشی ما که نظام آموزشی پروردگار است به نتیجه می‌رسد.

فعالیت‌های جامعه‌الزهرا(س) دارای نقطه‌های مشترک ایمانی است

پروفسور ونسان فرولدی رئیس امور تعاملات اسلام و مسیحیت شورای کاردینال‌ها نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مجموعه، گفت: چنین نشست‌های مشترک اسلام و مسیحیت موجب می‌شود که ما در کنار شما در آرامش قرار بگیریم، زیرا پروردگار به این اجتماعات با توجه و لطف خاص نظر خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که امروز جوامع بشری را تحت تأثیر قرار داده است، ادامه داد: چنانچه در آیات شریف قرآن کریم آمده، پروردگار ما را از نژادها و زبان‌های مختلف خلق کرده است، اما هدف مشخصی از خلقت ما داشته است و به طور یقین ما با کمک شما در رفع مشکلات گام خواهیم برداشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، تصریح کرد: این نوع فعالیت‌های علمی، فرهنگی برای ما نوعی نقطه‌های مشترک ایمانی است و نکته‌های شگفتی دارد که همان نشان از عنایت خدا و مشترکات ایمانی است.

در ادامه نشست، خانم هاشمی استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به زبان انگلیسی به تبیین موضوع «زن از دیدگاه اسلام و مسیحیت» پرداخت، همچنین خانم فرزانگان یکی دیگر از اساتید و پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، موضوع «وضعیت تحصیلی زنان در ایران و حضور اجتماعی آنان» را تبیین کرد.

چند نفر از اساتید و پژوهشگران نیز سؤالاتی را مطرح کردند که پروفسور دو لهوگ و پروفسور فرولدی به سؤالات پاسخ دادند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱