برگزاری همایش ملی «دانش موضوعی-تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی»

همایش کشوری آموزش دینی و قرآن ابتدایی

همایش کشوری «دانش موضوعی-تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» با هدف ارتقای سطح آموزش علوم قرانی در مقاطع ابتدایی از سوی دانشگاه فرهنگیان و با همکاری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و برخی مراکز علمی آموزشی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، همایش کشوری «دانش موضوعی-تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» از سوی دانشگاه فرهنگیان و با همکاری و حمایت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و برخی نهادهای علمی آموزشی برگزار می شود.

در این همایش دو رشته علوم تربیتی و شیوه‌های تربیتی و همچنین الهیات و علوم دینی به بررسی شیوه‌های نوین آموزش قرآن در مقطع ابتدایی می‌پردازند.

هدف از برگزاری این همایش،رفع آسیب‌های موجود و عدم بازدهی مناسب آموزش‌های قرآنی در مقطع ابتدایی است که در این همایش بر اساس نیاز مخاطب و سرفصل‌های درسی به بهبود و سامان‌دهی فضای آموزش و ایجاد فرصت‌های جذاب برای معلمان در حوزه ارائه پرداخته می‌شود و تولید محتوا در این همایش موردتوجه نیست.

محورهای این همایش را در 14 بخش است که بر اساس نیازهای روز دانش آموزان و با تأکید بر علم روز (PCK) تعریف‌شده و با در نظر گرفتن اهمیت نهادینه شدن علوم قرانی در مقطع ابتدایی در این دوره سنی، اهداف همایش در نظر گرفته‌شده است.

تاریخ، فلسفه و ماهیت علم در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، راهبردهای تدریس موثر در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، طراحی آموزشی در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، ارزشیابی در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، طراحی واحد یادگیری در آموزش دینی و قرآن، بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه ای مرتبط با PCK، کج فهمی های رایج در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، الگوهای تدریس برای آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، الگوهای تدوین برنامه های درسی مرتبط با آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن و آموزش دینی و قرآن ابتدایی با استفاده از سایر محیط های یادگیری از جمله محورهای همایش است.

تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش 80 مورد و 86 مورد نیز چکیده مقاله است که در روز همایش 14 مقاله برتر در قالب 14 محور مشخص‌شده همایش ارائه می‌شود.

همایش ملی «دانش موضوعی-تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» روز چهارشنبه، 5 اردیبهشت ساعت 8 تا 18 در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود.

در این همایش، دکتر حسین غضنفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و دکتر رضا سالکی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان به سخنرانی می‌پردازند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱