دیدار معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه

انجمن های علمی حوزه

در دیدار معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه های علمیه راه های همکاری و افزایش سطح تعاملات علمی و پژوهشی این دو نهاد حوزوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ریحانه حقانی، معاون پژوهش و حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اندیشه، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه دیدار و درباره راه‌های تعامل و افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی تبادل نظر کردند.

‌ در این دیدار که با حضور کارشناسان پژوهشی هر دو نهاد برگزار شد، سرکار خانم حقانی با اشاره به فعالیت طلاب سطح سه و چهار در هفت انجمن علمی «مهدویت»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فلسفه»، «کلام»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «فقه و اصول» و «مطالعات زن و خانواده» در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گفت: این انجمن ها هر کدام آئین نامه و شرح وظایفی دارند که به تصویب هیات امنای جامعه‌ رسیده است.

وی بیان داشت: سه نشریه علمی، تخصصی نامه جامعه، علمی، پژوهشی مطالعات اسلامی زن و خانواده و گاهنامه مهدویت با نام چکامه محصول فعالیت این انجمن‌های علمی، پژوهشی است.

حقانی به دیگر فعالیت‌های پژوهشی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نیز اشاره‌ای کرد و حوزه زن و خانواده را از اهداف مهم پژوهشی در این مرکز علمی دانست.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌‌های علمیه با اشاره به امکان عضو شدن خواهران طلبه در انجمن‌های علمی حوزه، گفت: برگزاری نشست‌های علمی مشترک، معرفی استاد و پژوهشگر برای نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی، همکاری در انتخاب موضوع پایان‌نامه‌های سطح سه و چهار، امکان معرفی استاد راهنما و مشاور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی از مواردی است که می‌توان در قالب یک تفاهم نامه، محقق شدن آن را پیگیری کرد.

وی با اشاره به تلاش انجمن های علمی حوزه برای احیای شبکه نخبگی در کشور گفت: از جمله برکات انجمن‌های علمی تبدیل اساتید به شخصیت‌های فراملی و ایجاد ارتباطات و تعاملات علمی با مؤسسات و مراکز داخلی و خارج از کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری افزود: هرکسی شاید مدعی علم باشد، اما انجمن‌های علمی جلوی ادعای‌های نابجای علمی را می‌گیرد، چراکه اساسی‌ترین کار برای حفظ انقلاب اسلامی، حضور متخصصان و چهره‌های علمی در صحنه است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱