مراسم جشن ازدواج در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

جشن ازدواج

مراسم جشن ازدواج طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به همراه تجلیل از کارمندان جانباز این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مراسم جشن ازدواج جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) عصر روز سه شنبه با حضور طلاب و کارکنان معقود در سال 96 و همچنین طلابی که سال گذشته صاحب فرزند شدند، در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، 110 نفر از بانوان طلبه حضوری و کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که سال گذشته ازدواج کردند و همچنین حدود 300 نفر از بانوان طلبه که سال گذشته صاحب فرزند شدند، به این مراسم دعوت شدند.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه همسر خوب و فرزند هدیه‌های الهی هستند، تصریح کرد: شما بانوان طلبه باید این هدیه‌های الهی را لبریز از محبت و عاطفه کنید.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همانطور که نشان دادند تحصیل علم با حجاب و عفاف منافاتی ندارد، باید در فرصت مناسب به ازدواج و تشکیل خانواده برسند و نشان دهند ازدواج با علم و دانش منافات ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: زندگی شاد داشته باشید و نشان دهید که شاد بودن با اطاعت خداوند منافاتی ندارد و می‌توان شاد بود بدون اینکه گناه کرد.

در حاشیه این مراسم، کارمندان جانباز جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حضور حجت الاسلام و المسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، حجت الاسلام و المسلمین علیخانی مدیر کل صیانت، جناب آقای محمدی معاون امور مالی و حجت الاسلام و المسلمین اندیشه مدیر کل روابط عمومی و بین الملل تجلیل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در این باره تصریح کرد: ما هدیه‌ای که در شأن جانباز باشد، نداریم؛ زیرا جانبازان سلامتی خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، اما برای اینکه فرهنگ جانبازی و ایثارگری ترویج و احیا شود، از آنان تجلیل می‌کنیم.

در این مراسم، آقایان محمدحسن شریفی، محمدعلی نیل آبادی، رضا خازنی راد، محمد چراغی، جعفر مقصود، ذبیح الله رضایی راد، غلام رمضانی و اصغر اخوی که جانبازان شاغل در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) هستند، تجلیل شدند.

همچنین در بحث فرزندآوری سه نفر از بانوان طلبه از جمله خانم‌ها محقق، فرمانی و هاشمی که سال گذشته به ترتیب صاحب ششمین، پنجمین و چهارمین فرزند شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بحث تجلیل از زوج‌های جوان نیز دو نفر از بانوان طلبه از جمله خانم‌های جان گلی و عبدی به همراه همسرانشان به قید قرعه تجلیل شدند.

برگزاری مسابقات جذاب، پخش کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) درباره لزوم انگیزه و تحقق ازدواج و مدیحه سرایی و سرودن اشعار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.  

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی کارشناس مباحث خانواده از دیگر سخنرانان این مراسم بود که عنوان کرد: عواملی مانع مسئله ازدواج و فرزندآوری می‌شود، از جمله بررسی‌ها نشان می‌دهد که گویش افراد مبتنی بر گویش‌های شیطنت آمیز شده است، به طوریکه افراد از ازدواج و فرزندآوری واهمه دارند و کلام مشترک افراد، کلام اقتصادی است.

وی یادآور شد: بسیاری از کارهای شیطان با وعده است و یکی از کارهای شیطان این است که وعده فقر می‌دهد؛ حضرت امام(ره) فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است؛ زیرا آمریکا هم شیطنت‌هایی داشته است، از جمله تحریم را پیش روی ملت ایران قرار داده است و موضوع اقتصادی را مطرح می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مسئله ازدواج و فرزندآوری را تبلیغ کنیم، اولین کار توکل بر خداوند است، همچنین باورمان شود که خداوند متعال رزاق است و توکل به غیرخدا نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه زندگی خود را با قناعت ممزوج کنیم، بر لزوم تربیت نفس تأکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات زندگی از بی تربیتی نفس ناشی می‌شود و کسی که مراقبت از نفس خود نداشته باشد، سرکشی و طغیان می‌کند.

در پایان مراسم، میثاق نامه ازدواج توسط همسر یکی از بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خوانده شد.

 

جشن ازدواج1

 

جشن ازدواج 4

 

جشن ازدواج 2 جشن ازدواج

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱