مدیر جامعه‌الزهرا(س) در مراسم جشن ازدواج؛

بانوان طلبه نشان دهند که ازدواج با تحصیل علم و دانش منافات ندارد

جشن ازدواج1

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نشان دهند که ازدواج با علم و دانش منافات ندارد، گفت: زندگی شاد داشته باشید و نشان دهید که شاد بودن با اطاعت خداوند منافاتی ندارد و می‌توان شاد بود بدون اینکه گناه کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی روز سه شنبه در مراسم جشن ازدواج طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: همسر خوب و فرزندان، هدیه هایی از سوی خداوند متعال هستند.

هدیه‌های الهی را لبریز از محبت و عاطفه کنید

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: پیامبرگرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «مَا اسْتَفَادَ امْرُؤٌ مُسْلِمٌ فَائِدَةً بَعْدَ الْإِسْلَامِ أَفْضَلَ مِنْ زَوْجَةٍ مُسْلِمَةٍ تَسُرُّهُ؛ یعنی برای مرد پس از قبول اسلام، هیچ سودی بهتر و برتر از همسری با یک زن مسلمان نیست»؛ همچنین امام رضا(علیه‌السلام) فرمودند: «ما استفاد امرء بعد الاسلام فائدة خیرا من امراة مسلمة؛ پس از ایمان به خدا، هیچ انسانی بهره ای بهتر از همسری مسلمان به دست نیاورده است».

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه هدیه را با اکرام و تکریم نگهداری می‌کنند، تصریح کرد: شما بانوان طلبه، این هدیه‌های الهی را لبریز از محبت و عاطفه کنید، به همسران خود عشق بورزید و از عشق به همسر خود پرهیز نکنید که پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) چنین توصیه ای کرده اند.

وی در ادامه یادآور شد: ما اولین عقد را در خوابگاه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار کردیم و یکی از بانوان طلبه مراسم عقد خود را در کنار دوستان خود در خوابگاه برگزار کرد.

اداره ازدواج در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی شده است

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه اداره ازدواج در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی شده است، گفت: این اداره با حضور سرکار خانم حجازی به صورت جدی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: ما آرزو داریم که روزی، ازدواج با جامعه الزهرایی‌ها یک افتخار شود و جامعه معتقد باشد که اگر زن عفیف، متدین، فرزنددوست، همسردوست و صبور می‌خواهند، به دختران جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مراجعه کنند و اگر این فرهنگ عمومی شود، آرزوی ما برآورده می‌شود.

طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نشان دهند که ازدواج با علم و دانش منافات ندارد

وی تأکید کرد: بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همانطور که نشان دادند تحصیل علم با حجاب و عفاف منافاتی ندارد، باید در فرصت مناسب به ازدواج و تشکیل خانواده برسند و فروزان تر بدرخشند.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اضافه کرد: طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) باید نشان دهند که ازدواج با علم و دانش منافات ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی همچنین توصیه کرد: زندگی شاد داشته باشید و نشان دهید که شاد بودن با اطاعت خداوند منافاتی ندارد و می‌توان شاد بود بدون اینکه گناه کرد.

وی در ادامه به روز جانباز در سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(علیه‌السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: ما وظیفه داشتیم که از کارمندان جانباز جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تجلیل کنیم؛ گرچه ما هدیه‌ای که در شأن جانباز باشد، نداریم، اما برای اینکه فرهنگ جانبازی و ایثار احیا شود مراسم تجلیل را به جای می‌آوریم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱