امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشی بین جامعه‌الزهرا و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

امضای تفاهم نامه بین جامعه الزهرا و پژوهشگاه علوم

دو مجموعه عظیم جامعه الزهرا علیهاالسلام و دفتر تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های علمی فراوان و قابل استفاده‌ای دارند که می‌توانند با هم‌افزایی از آنها بهره‌مند شوند.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشی بین جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور حجج اسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی و نجف لک‌زایی مدیر این دو مرکز علمی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه مجموعه بزرگ دفتر تبلیغات و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از مراکز بالنده و از افتخارات فرهنگی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، اظهار داشت: جامعه الزهرا علیهاالسلام نیز از رویش‌های انقلاب اسلامی در زمینه آموزش و تربیت زنان متعهد، باایمان و اندیشمند در علوم اسلامی است و این دو مجموعه عظیم، ظرفیت‌های علمی قابل استفاده‌ای دارند که می‌توانند با هم‌افزایی از آنها بهره‌مند شوند.

وی رویکرد جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالهای اخیر را توجه ویژه به مساله پژوهش و تربیت پژوهشگر دانست و گفت: در همین راستا طرح تربیت پژوهشگر در این مرکز علمی کلید خورد و هم اکنون حدود 150 نفر از طلاب سطح 3 در حال آشنایی با خرده مهارت های پژوهشگری زیر نظر استادان خود هستند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: بر اساس این طرح که در سه نیمسال تحصیلی برگزار می شود، طلاب شرکت کننده باید افزون بر آشنایی با روش ها و شیوه های تحقیق، دو مقاله علمی پژوهشی در رشته خود ارائه دهند.

وی به اخذ رتبه علمی پژوهشی نشریه مطالعات اسلامی زن و خانواده اشاره کرد و افزود: نشریات علمی تخصصی دیگری نیز در جامعه الزهرا علیهاالسلام و از سوی گروه‌های علمی تولید و منتشر می‌شود و طلاب و اساتید می توانند آثار خود را در این نشریات به انتشار برسانند.

وی در پایان تاکید کرد تا در تفاهم‌نامه‌ها، گام‌های عملی برای طرفین دیده شود تا نتیجه آن ارائه پژوهش‌های مناسب و کارآمد برای مردم، جامعه و نظام اسلامی باشد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به وجود 10 پژوهشکده و دو مرکز پژوهشی در پژوهشگاه علوم اشاره کرد و گفت: در مجموع 38 گروه پژوهشی، 104 عضو هیات علمی تمام وقت، 45 پژوهشگر تمام وقت و 300 استاد به صورت پروژه‌ای با این پژوهشگاه همکاری می‌کنند.

وی به معرفی پژوهشکده‌های ده‌گانه «مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی»، «فرهنگ و معارف قرآن»، «اخلاق و معنویت»، «الهیات و خانواده»، «پژوهشکده اسلام تمدنی»، «تاریخ و سیره اهل بیت(ع)»، «علوم و اندیشه سیاسی»، «فقه و حقوق»، «فلسفه و کلام»، «مهدویت و آینده پژوهی» و مرکز احیای آثار اسلامی و مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پرداخت و خاطرنشان کرد: سامانه پژوهان نیز از جمله ابتکارات این پژوهشگاه است که همه محصولات تولیدی پژوهشگاه و 20 مرکز همسو را به صورت دیجیتال و با تخفیف ویژه در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

در ادامه این جلسه سرکار خانم حقانی، معاون پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان گزارشی از فعالیت‌های علمی پژوهشی صورت گرفته و در حال اجرا در این موسسه علمی، ارتباط و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی با هدف ارتقای توان و ظرفیت های پژوهشی طلاب و اساتید را از برنامه های این معاونت عنوان کرد.

وی طراحی شش گام برای ارتقای کیفی در بحث پژوهش را از اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: برگزار دوره های چون تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم به زبان های عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی، برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان و مشارکت و حضور فعال در همایش ها و جشنواره های علمی با ارائه پژوهش‌های قابل قبول نمونه ای از تلاش این مجموعه برای بالا بردن ظرفیت های پژوهشی در جامعه الزهرا علیهاالسلام است.

امضای تفاهم نامه بین جامعه الزهرا و پژوهشگاه علوم 3

امضای تفاهم نامه بین جامعه الزهرا و پژوهشگاه علوم 2

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱