مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(س):

تحصیل علوم دینی وسیله‌ای برای خدمت به بشر است

شفیعی دارابی

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شفیعی دارابی با بیان اینکه یکی از گام‌های بزرگ مدیریت جامعه‌الزهرا(س)، پررنگ کردن بخش پژوهش است، بانوان طلبه سطح چهار را به نوشتن مقاله و پژوهش مسائل دینی توصیه کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین شفیعی دارابی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی سطح چهار مرکز تخصصی قرآن و حدیث که در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، ضمن خیر مقدم حاضران در جلسه، عنوان کرد: ما از حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) قدردانی می‌کنیم که ما را لایق دانستند که خادم قرآن کریم در این مجموعه باشیم.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: خدایا تو می‌دانی که ما فقط برای خدمت به دین و قرآنت و بدون هیچ چشمداشتی و به عنوان صدقه جاریه وارد عرصه شدیم که امید است مورد قبول حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) واقع شود و قرآن کریم شهادت دهد و ما را در آن دنیا شفاعت کند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی با بیان اینکه امروز شاهد مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی سطح چهار مرکز تخصصی قرآن و حدیث هستیم، گفت: حسن ختام این مراسم با زیارت امام رئوف توسط بانوان طلبه گره خورده است.

وی افزود: در این سفر زیارتی و معنوی با حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) خلوت کنید که ما در یکی از فرازهای زیارتنامه حضرت می‌خوانیم: «اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ وَ تَسْمَعُ کَلامِی وَ تَرُّدُ سَلامی؛ شهادت می‌دهم که تو جایگاه من‌ را می‌دانی، کلام من را می‌شنوی و جواب سلام من را می‌دهی».

 

شما بانوان طلبه هم اکنون در آغاز راه هستید/مبلغ و خادم دین باشید

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: در این سفر کوتاه همانند شهید حججی با امام رضا(علیه‌السلام) خلوت کنید که چگونه رفیق و خودمانی با امام هشتم سخن گفت و در وصیت نامه خود نوشت یا علی بن موسی الرضا هر چه خواستم به من دادی، اما از اینها راضی نیستم و شهادت را برای من امضا کن.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی افزود: امام رضا(علیه‌السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «مردم هر گاه گرفتار می‌شوند به ما متوسل می‌شوند و ما هر گاه گرفتار می‌شویم به مادرمان حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) متوسل می‌شویم»؛ شما نیز از امام رضا(علیه‌السلام) بخواهید در این مرکز آموزشی که به نام مادر آن حضرت است، دست ما را بگیرند و اعمال ما را در این مجموعه قبول کنند.

وی بیان داشت: ما هم اکنون آغاز راه هستیم، از اهل بیت(علیهم‌السلام) بخواهیم که ما را کمک کنند که مبلغ و خادم دین باشیم و این مسیر را با سرافرازی طی کنیم.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه تصریح کرد: ما به خود می‌بالیم که خداوند ما را برای خادمی قرآن کریم پذیرفت و ما را لایق دانست که شب و روز با آیات قرآن مأنوس باشیم و در راستای آیات قرآن قدم برداریم.

 

حضرت امام(ره) با درایت جامعه‌الزهرا(س) را پایه گذاری کردند

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی با اشاره به تأسیس جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به فرمان امام خمینی(ره) در سال 63، عنوان کرد: درایت حضرت امام(ره) بود که این مرکز را پایه گذاری کردند و خلوص آن عبد صالح الهی بود که این زمینه را فراهم کردند که بخش عظیمی از بانوان با قرآن کریم آشنا شوند و این مرکز با این عظمت را که امروز آوازه اش در سراسر دنیا پیچیده، همه از خلوص این عبد صالح سرچشمه گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) هم دغدغه پدرانه برای نسل جدید جامعه به ویژه بانوان دارند و بسیار تلاش کردند که تشکلات جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مستقل بماند و مستقل خواهد ماند.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن ضمن قدردانی از سه مدیر محترم جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در طول دوران مدیریت خود در این مؤسسه، گفت: جرقه این کار در زمان حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی زده شد، ادامه راه با حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان بود و به ثمر نشستن آن در گروی همراهی و کمک‌های ویژه مدیر جدید این مؤسسه، حجت الاسلام و المسلمین مدنی بوده که به صورت جدی دنبال می‌کنند و ما امروز آینده درخشانی را برای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی همچنین از معاونت‌های مختلف جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، مدیر و کارمندان مرکز تخصصی قرآن و حدیث و همچنین طلاب این مجموعه قدردانی کرد که در ترویج معارف اسلامی و تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی گام برمی دارند.

 

یکی از قدم‌های بزرگ مدیریت جامعه‌الزهرا(س)، پررنگ کردن بخش پژوهش است

وی در ادامه خطاب به بانوان طلبه، عنوان کرد: شما در ظاهر فارغ التحصیل شدید اما در حقیقت این آغاز راه است، تصور نکنید که دوره آموزشی تمام شد، امروز اول راه است.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: ما مشکلات زیاد از جمله مشکلات آیین نامه داشتیم، برخی سرفصل‌ها و مواد درسی نیاز به بازنگری نهایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی همچنین به بانوان طلبه توصیه کرد که در جهت فهم آیات قرآن کریم همواره به ادبیات عرب توجه داشته باشند و افزود: شما بانوان فرهیخته و اهل سخن و قلم هستید، بنابراین در قلم و نوشتن مقاله نهراسید و به میدان بیایید.

وی یادآور شد: یکی از قدم‌های بزرگ مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سال گذشته، پررنگ کردن بخش پژوهش است، به طوریکه در همایش ملی قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن که در اصفهان برگزار می‌شود، 40 مقاله ارسال شده که بیش از سی مقاله به مرحله نهایی راه یافتند.

 

تحصیل علوم دینی وسیله ای برای خدمت به بشر است

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به موضوعات اخلاقی بانوان طلبه اشاره و بانوان طلبه را به مراقبت از نفس و داشتن تواضع توصیه کرد و گفت: همه ما انسان‌ها نیاز به بعد اخلاقی داریم، از جمله طالبان علم باید مراقب باشیم که دچار غرور علمی نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی ادامه داد: در مسیری که طی می‌کنیم تواضع داشته باشیم و و بدانیم که تحصیل علوم دینی وسیله ای برای خدمت به بشر است.

وی با بیان اینکه در مسیر طلبگی توقف نکنید، تصریح کرد: شما بانوان طلبه باید زمان آینده را ببینید و به آنچه دارید بسنده نکنید، بلکه همواره به تبلیغ و تدریس ادامه دهید.

 

اسلام با غربت آغاز شد و در آینده هم غریب می‌شود/ از نسیم‌های الهی بهره بگیرید

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به اینکه اسلام با غربت آغاز شد و در آینده هم غریب می‌شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به اصحاب خویش فرمودند: «إِنَّ الْإِسْلَامَ بَدَأَ غَرِيباً وَ سَيَعُودُ غَرِيباً كَمَا بَدَأَ فَطُوبَى‏ لِلْغُرَبَاءِ ...؛ اسلام با غربت شروع شد و در آینده باز به غربت خواهد رسید پس خوشا به حال غریبان! گفتند: یارسول‌الله! این غُربا که هستند؟ فرمود: غُرَبا کسانی هستند که وقتی مردم به فساد می‌پردازند، اصلاح می‌کنند».

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی دارابی در پایان به حدیث دیگرای از پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره کرد که فرمودند: «همانا در طول زندگی شما نسیم‌هایی از سوی پروردگارتان می‌وزد؛ آگاه باشید که خود را در معرض آنها قرار دهید، باشد که چنین نسیمی سبب شود برای همیشه بدبختی از شما دور ماند» و افزود: زمانی که نسیم‌های الهی وزید، مراقب باشید که به آن پشت نکنید و از نسیم‌های الهی بهره بگیرید.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱