برگزاری همایش طلاب ورودی نیمسال دوم جامعه الزهرا

شهیدی

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این موسسه را یک مرکز بزرگ آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی معرفی کرد که امکانات گسترده‌ای از جمله کتابخانه، خوابگاه و مجتمع ورزشی را برای رشد علمی و تهذیبی طلاب فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش طلاب جدید خوابگاهی ورودی نیمسال بهمن در سالن همایش‌های طبقه همکف آموزشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با تسلیت ایام فاطمیه علیهاالسلام، یکی از مهمترین کارها برای نوجوان و جوان را انتخاب راه و مسیر آینده زندگی دانست و گفت: حضور در مسیر طلبگی از بهترین انتخاب‌ها است، چرا که تصمیم بر این گرفته‌اید تا صالح و مصلح شوید.

  معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام صلی‌الله علیه‌وآله بیان داشت: بر اساس فرمایش آن حضرت، بهترین چیزی که از انسان به یادگار می‌ماند فرزند صالح است. وقتی در یک خانواده یک نفر راه طلبگی را انتخاب می‌کند با وجود اینکه وظایف و مسئولیت‌هایش افزایش می‌یابد نور چشم پدر و مادر می‌شود و می‌تواند در خانواده تاثیرگذار باشد.

وی توجه ویژه به قرآن و علوم مرتبط با آن و اهل‌بیت علیهم‌السلام و توسل به آن بزرگواران را از نیازهای یک طلبه دانست و افزود: در راه خودسازی باید بر اساس توصیه بزرگان از ترک محرمات و انجام واجبات آغاز کرد و عمل به مستحبات و ترک مکروهات را به طور آرام و پیوسته در برنامه روزانه  قرار داد و در این زمینه از افراط و تفریط دوری جست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به اینکه وظیفه ما طلاب بسیار سنگین است گفت: از این رو باید با قصد قربت و جدیت درس بخوانیم، برای کلاس‌ها پیش مطالعه کنیم، در همه کلاسها حاضر شویم و از غیبت بی جهت بپرهیزیم، مباحثه، خلاصه نویسی دروس، یادداشت برداری از مطالب کلاس و مرور درس در ایام تعطیل را نیز فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یک مرکز آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی است که امکانات گسترده‌ای از جمله کتابخانه، خوابگاه و مجتمع ورزشی را برای رشد علمی و تهذیبی طلاب فراهم کرده است، بیان داشت: شکر این نعمت، خوب درس خواندن برای رسیدن به قله‌های علمی و خودسازی و تهذیب نفس برای الگو شدن و گام نهادن در مسیر هدایت است.

معاون آموزشی تربیتی اظهار داشت: اگر طلبه‌ای به خاطر درس نخواندن، عالم نباشد برای جامعه چندان مفید نیست، ولی اگر طلبه‌ای مهذب نباشد قطعا برای جامعه مضر خواهد بود چرا که به اسم دین به دین و حیثیت روحانیت و حوزه‌های علمیه لطمه خواهد زد، از این رو توجه به اخلاق و تربیت در حوزه‌های علمیه اصلی مهم و اساسی است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱