مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در اختامیه جشنواره علامه حلی استان قم:

آثار پژوهشی باید گره گشای جامعه و نظام اسلامی باشند

بهجت پور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: امیدوارم طلاب پژوهشگر مسئله مورد نیاز خود، جامعه و نظام اسلامی را پیدا کرده و پژوهش‌هایی داشته باشند که مصداق علم نافع بوده و برای استوارسازی مردم و مقابله با شبهات دارای قدرت کافی و اتقان علمی باشند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه استان قم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان‌ کرد: تلاش زیادی برای شاداب سازی فضای پژوهش در حوزه‌های علمیه صورت گرفته که در پنجمین جشنواره علمه حلی(ره) استان قم نیز طنین این فضای بانشاط و باکیفیت مشاهده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه رشد حوزه‌های علمیه تا کنون بر پایه پژوهش بوده است افزود: پژوهش‌های نوآمد و باتوجه به نیاز جامعه از مشکلات مذهب، جامعه و انقلاب اسلامی گره‌های زیادی باز خواهد کرد و امیدوارم که طلاب خواهر و برادر به این مسائل توجه کافی داشته باشند.

وی تشریح کرد: امیدوارم طلاب پژوهشگر مسئله مورد نیاز خود، جامعه و نظام اسلامی را پیدا کرده و پژوهش‌هایی داشته باشند که مصداق علم نافع بوده و برای استوارسازی مردم و مقابله با شبهات دارای قدرت کافی و اتقان علمی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور خاطرنشان کرد: گزارش فعالیت پژوهشی تنها به آمار و کمیت ارسال و انتشار آثار مختصر نمی‌شود، بلکه گزارش فعالیت‌‌های پژوهشی باید در میدان و جامعه مشاهده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه محصول فعالیت‌های پژوهشی باید در گره‌گشایی از جامعه تأثیر داشته باشد تشریح کرد: مجموعه‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و جامعه‌الزهرا(س) تلاش زیادی برای به ثمر رسیدن هر چه بهتر جشنواره علامه‌ حلی(ره) کردند.

وی با اشاره به تفاوت میزان آثار ارسالی بانوان و برادران در جشنواره علامه حلی(ره) استان قم ادامه داد: مجموعا ۱۲ مدرسه علمیه خواهران در استان قم وجود دارد که بسیاری از آن‌ها تنها در سطح دو فعالیت کرده و بخشی از طلاب این مدارس فارغ‌التحصیل نشده‌اند، پس از ارتقای تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان قم، بانوان نیز رشد کافی در این زمینه را خواهند داشت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱