رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا در راهپیمایی ۲۲بهمن قم:

فتنه ۹۸ نقطه تلاقی مهاجم خارجی و معارض داخلی است

سعیدی

فتنه ۹۸ نقطه تلاقی مهاجم خارجی و معارض داخلی است؛ این مساله دارای یک زمینه داخلی و خارجی است؛ زمینه خارجی آن حرکتی است که ترامپ به دنبال آن است که همان تحریم شدید است؛ نکته دوم عملیات روانی است که بیان کنند که انقلاب در این سالها چه کرده است و دستاوردها را زیرسوال ببریم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به این نکته که کارشناسان آمریکایی در سال 2000 بیان کردند، اگر چند هدف در آمریکا تا سال 2025 محقق نشود امپراتوری آمریکا به سقوط محکوم می شود گفت: اولین هدف از این اهداف، حفاظت از اتباع آمریکا در سراسر جهان بود.

وی افزود: تضعیف نیروهای بی ثبات کننده از جمله ایران، تضعیف کشورهای قدرت مند از جمله چین و روسیه و هند و تلاش و اقدام به جامعه بین المللی در رام کردن نیروها و ... از جمله این اهداف بود.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران با ذکر این مطلب که هم اکنون وارد نوزدهمین سال این برنامه ریزی شده ایم بیان کرد: در این سال ها آمریکا با سه رئیس جمهور مواجه بوده است؛ رئیس جمهور اول آقای بوش بود که برای تحقق اهداف سند ملی آمریکا استراتژی اش حضور نظامی مستقیم در منظقه غرب آسیا بود؛ بوش چهار هدف داشت؛ این اهداف شامل دولت سازی، نهادسازی، پایگاه سازی و مهارت قدرت ایران بود؛ به همین دلیل حضور نظامی خود را با اشغال عراق و افغانستان دنبال کرد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا اظهارکرد: مردم ما باید این موقعیت را بشناسند که آمریکای در حال افول و در حال سقوط، در چه شرایطی است؛ ترامپ می گوید که ما در عراق 7 تریلیون دلار هزینه کردیم؛ 4 هزار آمریکایی کشته شدند، اما یک جمهوری اسلامی دیگر در کنار ایران ساختیم.

وی گفت: ترامپ بیان می کند که ظرف یک سال در افغانستان 50 میلیارد دلار هزینه کردیم اما در مقابل آن دستاوردی نداشتیم؛ پرونده بوش بدون توفیق بسته شد ولی عوارض آن باقی ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی عنوان کرد: ارزیابی آن بود که دوره اوباما طلایی ترین دوره در آمریکا است، چون شرایط ایران شرایط خاص بود؛ دولت اعتدال بر سر کار آمده بود و معتقد بود که باید با غرب در یک زندگی مسالمت آمیز قرار بگیریم و این مساله یک برگ برنده در دست اوباما بود.

وی یادآورشد: اگر مردم ما بدانند که در ذهن آمریکایی‎ها چه می گذرد مقاومت آنها چند برابر می‎شود؛ اوباما می‎خواست که ایران قدرت هسته ای نباشد؛ همچنین ایران، قدرت منطقه‎ای هم نباشد؛ همچنین ایران از حزب الله و حماس حمایت نکند و نقشی در خاورمیانه بزرگ نداشته باشد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: اوباما از این مواضع خود هیچ کوتاهی نداشت؛ اوباما در مساله هسته ای موفق بود و توانست این مسیر را در راستای منافع آمریکا حل کند؛ اوباما همچنین به دنبال نفوذ بود؛ در زمینه هسته ای و... شاهد نفوذ فکری بودیم؛ آنچه شوروی را از پای درآورد ذهنیت غرب گرای خورشچف بود.

وی گفت: جان کری در زندگی نامه خود که اخیرا در ایران نیز ترجمه شده است آورده است که اوباما می خواست که پس از مساله هسته ای به سراغ مسائل دفاعی ایران و موشک ها برود؛ به دلیل به درازا کشیدن مساله هسته‎ای این فرصت ایجاد نشد؛ پرونده اوباما با خسارات کلی برای ما بسته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به دکترین خطرناک ترامپ اظهارکرد: اصول ترامپ متمرکز بر گرفتن عناصر قدرت ایران شده است که اولین آن مساله انسجام ملی است؛این انسجام ملی که در ایران وجود دارد و زیرچتر یک ولی فقیه است بزرگترین سرمایه است که در بسیاری از کشورها چنین انسجامی وجود ندارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، دومین عنصر قدرت ایران را قدرت منطقه‎ای و عمق استراتژیک ما یعنی نفوذ منطقه ای در عراق و لبنان و سوریه ویمن و... دانست و گفت: برجام دو و سه در خصوص کاهش حدود قدرت منطقه‎ای است.

اهداف 5 گانه ایران از حضور در سوریه

وی با اشاره به اهداف 5گانه ایران از حضور در سوریه بیان کرد: هدف اول حفظ استقلال سوریه بود که اگر تجزیه می شد خطر امنیتی بزرگی برای ما بود؛ دومین هدف ما در سوریه حفظ مقاومت بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی افزود: اگر سوریه از حلقه مقاومت خارج می شد، ارتباط با فلسطین و حزب الله قطع می شد؛ رهبری معظم در اینجا وارد عرصه شدند و هدف دوم را هم محقق کردند.

وی حفظ بشار اسد را سومین هدف از این حضور دانست و بیان کرد: دشمن می گفت بشار کنار برود و برادر و پسر خود را به جای خود بنشاند؛ هدف سوم دفاع از دفاع از حریم اهل بیت(ع) بود؛ اگر فرزندان شما در این حماسه شرکت نمی کردند همان حادثه ای که برای حرم های اهل بیت(ع) رخ داد برای نجف و کربلا هم محقق می شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی گفت: دفع شرورترین جریان تاریخ از دیگر اهداف ما بود؛ اگر دمشق و بغداد سقوط می کرد با مشکلات عظیمی روبرو می ‏شدیم؛ رهبری معظم با تدبیر خود این اهداف را محقق کردند.

وی گفت: سومین عنصر قدرت ایران، قدرت دفاعی است که یکی از آنها موشک است؛ مجموعه قدرت نظامی ایران از جمله نیروی نظامی و قدرت فیزیکی ما برای دشمن سنگین تمام شده است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا یادآورشد: چهارمین قدرت ایران، قدرت انرژی نفت و گاز است که ترامپ به دنبال از بین بردن آنها است؛ مهاجم خارجی به دنبال تحقق این اهداف است؛ آنها در این مسیر روش‏هایی دارند از جمله آنها تحریم شدیده است؛ ولی دشمن باید بداند که این آرزو را باید به گور ببرد.

وی گفت: آمریکا بدون تکیه بر داخل نمی‏ تواند کاری انجام دهد؛ به همین دلیل به دنبال این است که در داخل کشور زمینه‏ ای پیدا کند که کارش را انجام دهد؛ در این زمینه با دو مهاجم خارجی و معارض داخلی مواجه هستیم؛ معارض داخلی منشا فتنه است و مهاجم خارجی مساله جنگ را دنبال می‎کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی یادآورشد: جنگ سخت، جنگ با ادوات زرهی و نظامی است، ولی جنگ نرم، براندازی است؛ سورس بیان می‎کند که فرق ما با بوش آن است که بوش به دو کشور حمله کرد ولی ما چند کشور را بدون کمترین هزینه زیرو رو کردیم؛ آنها از جنگ نرم استفاده می کنند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران فتنه را به دو نوع سخت و نرم تقسیم کرد و گفت: فتنه سخت، همان اردوکشی در خیابان و حمله به مراکز مختلف است ولی فتنه نرم با فکر و عاطفه و اندیشه کار دارد.

وی اظهارکرد: کاری که سامری انجام داد و چند ده هزار نفر را گاوپرست کرد از جنس فتنه نرم بود؛ اگر یک آرمان انقلابی از سطح آرمان‎های بزرگ به قیمت میوه و... تنزل کند، قطعا جریان سقوط کاهش می یابد؛ این عامل را قرآن کریم در ماجرای سامری بیان می‎کند؛ جریان سقیفه از جنس فتنه نرم بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی ماجرای صفین را همان فتنه نرم دشمن دانست و گفت: هشت ماه پیش از انتخابات 88 سخن از کمیته صیانت از آرا به میان آمد؛ ستاد ابطال انتخابات و نامه بدون بسم الله از جنس همین فتنه نرم است که مقدمه ای بر فتنه سخت است.

وی گفت: فتنه 98 نقطه تلاقی مهاجم خارجی و معارض داخلی است؛ این مساله دارای یک زمینه داخلی و خارجی است؛ زمینه خارجی آن حرکتی است که ترامپ به دنبال آن است که همان تحریم شدید است؛ نکته دوم عملیات روانی است که بیان کنند که انقلاب در این سالها چه کرده است و دستاوردها را زیرسوال ببریم.

وی یادآورشد: تحریک گسل‎های نارضایتی برای اغتشاش از دیگر اهداف دشمن است؛ مردم ما حق اعتراض دارند، ولی عده‎ای از این اعتراضات و سخنان ممکن است سوء استفاده کنند؛ هدف دیگر وجود ظرفیت شورش در بین برخی از اقشار جامعه هستند که همیشه به دنبال یک سری حرکت‎ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  گفت: در داخل نیز نیازمند بررسی هستیم؛ دولت باید به شکل جدی وارد فعالیت شود؛ مردم ما از نظر زندگی در فشار هستند؛ چرا برخی نابسامانی‎های قابل حل، حل نشده است؛ مجلس نیز در این بین نقش آفرین است.

وی اظهارکرد: ضرورت سازی برای عقب نشینی از مسایل بسیار نگران کننده است؛ داخل و خارج در یک نقطه تلاقی دارند که همان مشروعیت سازی عقب نشینی است؛ حل مساله در دست خود مردم است؛ قم نیز در این زمینه پیشتاز است.

وی بیان کرد: آنچیزی که امام علی(ع) را از پای درآورد، ضرورت سازی ساختگی بود؛امام علی(ع) به یاران خود فرمودند که یک ساعت بازوان‎تان را به من هدیه دهید کلک معاویه را می کنم ولی تعیین رای علی الولی این بلا را بر سرسپاه اسلام درآورد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران با ذکر این مطلب که ملت ایران نباید اجازه دهد که ضرورت سازی زمینه عقب نشینی فراهم شود، اظهارکرد: امروزه در برخی روزنامه ها می گویند که چرا در سوریه مانده ایم ولی درک ندارند که امروز آمریکا در ضعیف ترین حالت خود است؛ چرا باید با این آمریکا مذاکره کنیم و تا کی قرار است کاسه گدایی برداریم و دنبال آمریکا بیافتیم؟ می گویند صندوقی ایجاد می‎کنیم و شما نفت بفروشید تا غذا و دارو به شما بدهیم.

وی گفت: مساله دیگر دشمن هراسی است ومی گویند که اگر تسلیم نشویم جنگ راه می افتد؛ آمریکا 19هزار میلیارد دلار بدهکار است و زمینه پس دادن آن را هم ندارد؛ آمریکا دارای 35 پایگاه است و جرات جنگ و ریسک را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شرطی سازی مردم را خطر دیگر دانست و بیان کرد: در گذشته عنوان می شد که اگر مشکل هسته ای حل شود مشکل معیشت و آب ما نیز حل می شود، ولی آن گونه نشد و امروز هم می گویند اگر مشکل نظامی ما نیز حل شود و آن را محدود کنیم مشکلات دیگر حل می شود که قطعا همان سرنوشت رخ خواهد داد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱