مدیر جامعه‌الزهرا(س) در آیین افتتاحیه دومین گردهمایی دانش‌آموختگان بین‌الملل تصریح کرد:

لزوم ارتباط بیشتر دانش‌آموختگان بین‌الملل با جامعه‌الزهرا(س)

مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه ارتباط فارغ‌التحصیلان بین‌الملل با جامعه‌الزهرا(س) باید بیشتر و به روز شود، گفت: در جامعه‌الزهرا(س)، گروه‌هایی جهت بررسی اقتضائات منطقه‌ای تشکیل شده تا اقتضائات و نیازهای هر منطقه شناسایی و در کنار دروس دیگر تدریس شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آیین افتتاحیه دومین گردهمایی منطقه‌ای دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در کشور هند به بیان دلایل این گردهمایی و اجتماع در هند اشاره کرد و گفت: آنچه ما را اینجا جمع کرده است، چیزی نیست جز ولایت اهل بیت علیهم‌السلام که امیدواریم زیر پرچم پرافتخار حضرت زهرا علیهاالسلام سربلند باشیم، با این محبت از دنیا برویم، زیر پرچم آن حضرت محشور شویم و مشمول عنایت و رحمت این مادر مهربان در دنیا و آخرت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی ضمن تشکر از دانش‌آموختگان حاضر در گردهمایی از خانم رباب زیدی مدیر جامعه‌الزهرای لکهنو و دیگر دست‌اندرکاران که در برگزاری این گردهمایی نقش مؤثری داشتند، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی همچنین یاد دو بانوی دانش‌آموخته هند که در دو سال اخیر دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشت و در ادامه اظهار داشت: امیدوارم این لیاقت را داشته باشیم که پیام‌آور سلام حضرت معصومه علیهاالسلام از شهر مقدس قم برای شما بانوان طلبه باشیم.

وی تصریح کرد: این گردهمایی با سایر همایش‌ها تفاوت دارد، چرا که این جلسه خانوادگی ما است؛ در این گردهمایی، دختران حضرت زهرا علیهاالسلام با خادم خانه حضرت دیدار می‌کنند؛ همانند دخترانی که به دیدار پدر و مادر و خانواده می‌آیند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: مسئولان این مؤسسه علمی حوزوی بنا دارند از این پس با دانش‌آموختگان خود در کشورهای مختلف دیدار داشته باشند که اولین گردهمایی در کشور لبنان و دومین گردهمایی در این کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به اهداف این گردهمایی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این گردهمایی‌ها گردهم می آیند تا با هم گفتگوی صمیمانه داشته باشند، ما نیز آمده‌ایم تا سخنان شما را بشنویم تا با شنیدن پیشنهادات و نقطه نظرات شما، نقاط ضعف خود را جبران و برطرف و نقاط قوت خود را تقویت کنیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری طلاب غیرایرانی در کشورهای خود، تصریح کرد: شما به عنوان نمایندگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در هندوستان بزرگ که با مکاتب، ادیان و مذاهب مختلف روبرو هستید، در صورتی که طرح های جدیدی داشته باشید، ما مشتاقانه پذیرای آن هستیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه ارتباط فارغ‌التحصیلان بین‌الملل با جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باید بیشتر و به روز شود، گفت: اقتضائات و نیازهای علمی آموزشی طلاب مناطق مختلف جهان با هم فرق دارد، بر همین اساس در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، گروه‌هایی جهت بررسی اقتضائات منطقه‌ای تشکیل شده تا اقتضائات و نیازهای هر منطقه در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی شناسایی و در کنار دروس دیگر تدریس شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه هم اکنون جامعه‌الزهرا علیهاالسلام دارای 18 هزار طلبه است، عنوان کرد: حضور هزار استاد در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، تحصیل 500 دانشجو در دانشکده هدی، تحصیل دانش‌آموزان مدارس هدی و هزار کودک از شیرخوار تا کودک پنج ساله در مهدکودک شکوفه های بهار از فعالیت‌های این مؤسسه علمی حوزوی است.

وی با بیان اینکه 150 طلبه از کشور هند در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تحصیل می کنند، گفت: در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، رشته‌های تحصیلی گسترش یافته و فارغ‌التحصیلان می‌توانند پیگیر ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلات خود باشند.

در ادامه، شرکت‌کنندگان به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام جوابگوی سؤالات حاضران بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱