دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان تصریح کرد:

همایش کتاب سال بانوان؛ زمینه‌ای برای شناسایی و حمایت پژوهشگران عرصه زن و خانواده

حجت الاسلام پارسانیا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا با بیان اینکه بانوان پاشنه آشیل انقلاب اسلامی هستند، گفت: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام متعلق به بانوانی است که پیشگام و پیشتاز در صحنه علم و دانش هستند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان در دیدار اعضای کمیته علمی، کمیته اجرایی و شورای سیاستگذاری نخستین همایش کتاب سال بانوان که در سالن جلسات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: بانوان و نظام دانشگاهی، دو پاشنه آشیل انقلاب اسلامی ایران هستند.

دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان اظهار داشت: برخی با توجه به حضور زنان در جوامع غربی تصور می‌کنند که حضور زنان در جامعه نوعی تقابل با دیانت است، حال آنکه چنین تصوری اشتباه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا با اشاره به تأثیر حرکت بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: بانوان می‌توانند نقطه قوت انقلاب اسلامی باشند، همانطور که حضور زنان در انقلاب مشروطه نیز چشمگیر بود، بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأثیر فراوانی داشتند.

وی یادآور شد: جمعی که در این محفل حضور دارند، جمع بین علم و حرکت زنان در جامعه ایران هستند و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام متعلق به بانوانی است که در صحنه علم و دانش فعالیت می‌کنند.

دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مسیر علم و دانش پیشگام و پیشتاز بوده است، گفت: نخستین همایش کتاب سال بانوان به همت این مؤسسه علمی حوزوی در سال جاری برگزار می‌شود و کتاب‌هایی که بانوان تألیف کردند و یا در عرصه زنان و خانواده تألیف شده است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا تصریح کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام این حرکت را آغاز کرده تا بدین وسیله آثار پژوهشی در عرصه زن و خانواده شناسایی و پژوهشگران این عرصه مورد حمایت قرار گیرند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱