مدیر جامعه‌الزهرا(س) در نشست خبری با اصحاب رسانه:

همایش ملی کتاب سال بانوان؛ بزرگترین رویداد جامعه‌الزهرا(س) در سال جاری

نشست خبری اختتامیه کتاب سال بانوان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی از برگزاری آیین اختتامیه نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان خبر داد و گفت: این همایش روز پنجشنبه 9 اسفند با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام، تصریح کرد: حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام شخصیت بی بدیلی است که می تواند از محورهای وحدت برای امت اسلام باشد.

توجه ویژه جامعه‌الزهرا(س) به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: حضرت زهرا علیهاالسلام به عنوان سیدة نساءالعالمین در قله‌ای از عظمت هستند که هیچ یک از مسلمانان در عظمت، عصمت و وجوب محبت و مودت این بانوی دو عالم تردید نکرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی همچنین با تبریک ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی اشاره کرد و افزود: جامعه‌الزهراعلیهاالسلام در راستای انجام وظایف خود تاکنون جلساتی را چه در شوراهای بالادستی حوزه و چه در خود این مرکز آموزشی و علمی داشته و تصمیم‌هایی گرفته‌شده و سعی کرده بدون برخورد شعاری، ظاهری و پوسته‌ای ضعف‌های خود را بررسی و شناسایی کند و در راستای رویکردهای 7 گانه مقام معظم رهبری گام هایی را بردارد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری تجمعی در آینده نزدیک در راستای بیانیه «گام دوم انقلاب» در این مرکز علمی و آموزشی خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم بیانیه‌ها و تجمع‌ها تبدیل به اهدافی شود که چهل سال پیش و بلکه قرن‌ها برای تحقق آن‌ها فداکاری شده است چراکه صاحبان اصلی این انقلاب مردم بوده و معتقدیم اگر با مردم باشیم آسیبی به این انقلاب نخواهد رسید.

استقبال بیش از 5 هزار نفر از پذیرش جامعه‌الزهرا(س)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی سپس با اشاره به برگزاری آزمون سراسری پذیرش طلاب جامعه‌الزهراعلیهاالسلام در روز جمعه دهم اسفندماه ابراز کرد: همیشه در این آزمون‌ها، با اقبال بسیار خوبی از طرف خواهران روبرو بوده‌ایم و اگر ضعفی بوده از طرف ما بوده است، به حول و قوه الهی امسال برای آزمون ورودی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام 5 هزار و 300 نفر در قم و سایر مراکز استان ثبت نام کرده اند که روز جمعه با هم به رقابت خواهند نشست.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده در این آزمون در سطوح دو (کارشناسی)، سه (کارشناسی ارشد) و چهار (دکتری) در رشته‌های مختلف فقه و اصول، فلسه و کلام اسلامی، تاریخ اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام، مطالعات اسلامی زنان، مدرسی ادبیات عرب، تبلیغ، تفسیر و علوم قرآن، تعلیم و تربیت اسلامی و سایر رشته‌ها پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش بین الملل به صورت مستمر در طول سال صورت می‌گیرد، یادآور شد: بانوان غیرایرانی به دلیل شرایطی که دارند، در طول سال به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه می‌کنند و پذیرش در این بخش در طول سال فعال است.

سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه از برگزاری آیین اختتامیه اولین همایش ملی کتاب سال بانوان در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام خبر داد و ابراز کرد: انجام این کار بسیار مهم بوده و تاکنون در جمهوری اسلامی، همایشی با عنوان کتاب سال بانوان نداشتیم که در یک حوزه خاص و به‌صورت ملی پژوهش‌های بانوان را در علوم دینی و اسلامی ارزیابی و مورد تجلیل قرار دهد. بنابراین تصمیم به برگزاری این همایش در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گرفتیم.

مدیر جامعه الزهراعلیهاالسلام عنوان کرد: کار از دو سال قبل شروع شد، برای برگزاری این همایش 12 گروه علمی تشکیل و از ظرفیت اساتید مختلف استفاده شد. پس از اعلام فراخوان، حدود 600 اثر واصل و آثار در مراحل ارزیابی قرار گرفت که از آثار برگزیده در روز همایش تجلیل به عمل می آید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش ملی کتاب سال بانوان با اشاره به این که اختتامیه این همایش و مراسم تجلیل از صاحبان آثار برتر روز پنجشنبه از ساعت 9 تا 11 در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سخنران ویژه آیین اختتامیه این همایش حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید هستند.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت برگزاری این همایش به‌صورت سالانه باشد تصمیم به برگزاری این همایش به‌صورت سالانه و در صورت نداشتن ظرفیت لازم، این همایش به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

اعزام دو هزار مبلغ جامعه‌الزهرا(س) به داخل کشور و 300 مبلغ به خارج از کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه با بیان اینکه تربیت مبلغ وظیفه اصلی این مؤسسه علمی و آموزشی است، تصریح کرد: جامعه‌الزهراعلیهاالسلام چندی است در عرصه تربیت مبلغ در دوره‌های عمومی، تخصصی و گرایشی ورود پیدا کرده است، در مرحله اعزام مبلغ علیرغم اینکه امکاناتی در این جهت نداریم و اعزام مبلغ خواهر ویژگی خاص خودش را دارد، به‌صورت شایسته این بخش فعال نیست اما جامعه‌الزهراعلیهاالسلام در این زمینه به‌صورت جدی ورود پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تبلیغ خواهران ویژگی‌های خاص خود را دارد، تربیت مبلغ در دستور کار جامعه‌الزهرا علیهاالسلام قرار گرفته و طرح شمیم با عنوان «شبکه مبلغان یاس مطهر» هم اکنون در این مؤسسه اجرا می‌شود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان داشت: در مرحله اعزام مبلغ نیز، با وجود اینکه امکاناتی نداریم اما به دلیل اهمیت این امر، جامعه‌الزهرا علیهاالسلام صورت جدی وارد شده؛ چنانچه سال گذشته 2 هزار اعزام به داخل کشور و 300 اعزام مبلغ به خارج از کشور داشتیم.

راه‌اندازی سامانه‌های شمیم و پاسخ به سؤالات فقه و معارف در جامعه‌الزهرا(س)

وی گفت: برای ساماندهی بهتر اعزام‌ها، اداره کل فناوری اطلاعات سامانه‌ای را با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی طراحی کرده‌اند که این سامانه، بانک جامع اطلاعاتی مبلغان است و فرایند اعزام مبلغ با استفاده از آن سامان می یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی همچنین به راه‌اندازای سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقهی و اعتقادی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به سئوالات و شبهاتی که در امر مسائل دینی مطرح می‌شود، سامانه پاسخگویی به سؤالات فقه و معارف راه اندازی شده است که روز چهارشنبه در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ساعت 11 تا 12 در مراسمی با حضور نمایندگان بیوت مراجع  رونمایی می‌شود.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: بیش از 60 استاد در اداره پاسخ به سؤالات دینی، پاسخگوی مراجعه کنندگان و مخاطبان هستند، همچنین اخیرا، دوره تربیت کارشناس پاسخگو به سئوالات دینی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شده است تا در زمینه پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی بانوان در مراکز مختلف بکارگیری شوند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱