مدیر جامعه‌الزهرا(س) در همایش کتاب سال بانوان:

جامعه‌الزهرا(س) تا رسیدن به جایگاه اول در معارف حوزوی بانوان تلاش می‌کند/همایش کتاب سال بانوان، غرس یک نهال است

مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه همایش کتاب سال بانوان، غرس یک نهال است، گفت: امروز آغاز یک راه و گام اول یک مسیر است و ما به این همایش به عنوان یک بذرافشانی نگاه می‌کنم که امید است که کلمه طیبه و شجره طیبه‌ای باشد که «أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ».

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سید محمود مدنی امروز (پنجشنبه 9 اسفند) در آیین اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام‌ برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیق عنایت کرد تا نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام رقم بخورد.

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش کتاب سال بانوان ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه علیهاالسلام، تصریح کرد: حضرت زهرا علیهاالسلام پس از حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، نخستین مؤلف کتاب در تاریخ اسلام هستند و امیدواریم همه ما مورد عنایت حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام قرار  بگیریم و عنایات ایشان توشه راه ما باشد.

صحیفه فاطمیه؛ اولین کتاب به میراث مانده بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص)

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: خدا رو شکر می‌کنیم که پیرو دین و پیامبری هستیم که معجزه این پیامبر، کتاب بوده و سوگند با عظمت این دین، قلم و نگاشته‌های قلم است.

وی افزود: ما به‌عنوان شیعه مفتخریم که در دوران حساسی که دیگر مذاهب، کتابت حدیث و نگارش سنت نبوی را تحریم کردند، ما پیرو مذهبی هستیم که هیچ‌گاه قلم را بر زمین نگذاشت و نگارش را تعطیل نکرد و به فرمان امامان خود در همه شرایط نگاشت و این میراث مکتوب ارزشمند را برای امت اسلامی به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: جامعه بانوان ما و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مفتخر است که اولین کتاب به میراث مانده بعد از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، توسط بانوی دو عالم نوشته شده است؛ صحیفه فاطمیه سلام‌الله‌علیها به املای آن حضرت و نگارش همسر او است و به عنوان اولین کتاب و اولین نگارش و تألیف، یادگار حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است.

قرآن کریم، راهبری گسترده‌ترین گفتمان جهان معاصر را به عهده دارد

وی ابراز کرد: زمانی که همه می‌گفتند باید همه تمدن‌ها در تمدن غربی هضم شوند، ملت ایران اسلامی با تکیه‌بر کتاب قرآن کریم، مسیر جدیدی را پیش روی بشریت باز کرد و امروز راهبری گسترده‌ترین و قدرتمندترین گفتمان جهان معاصر را به عهده دارد و برای ملت ما راهگشای این مسیر نورانی بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش کتاب سال بانوان تصریح کرد: امروز ملت ایران آغاز گام دوم را در محورهای هفت‌گانه که توسط رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اعلام شده، ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان متمرکز افتخار دارد و خود را متعهد می‌داند که با همکاری همه حوزه‌های علمیه بانوان و همه نهادهای همسو در راستای اهداف انقلاب اسلامی و گام‌های تبیین شده مقام معظم رهبری مدظله العالی تلاش خستگی ناپذیری را در تحقق این خواسته‌ها آغاز و در تبیین، تعمیق، گسترش و تبلیغ فرهنگ اسلام ناب محمدی صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم تا رسیدن به جایگاه اول در معارف حوزوی بانوان تلاش کند و این فعالیت را ادامه دهد.

حضور بیش از یکصد استاد محقق در 12 کمیته علمی همایش کتاب سال بانوان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان، یک گام در راستای این پیمان مقدس و تحقق این هدف ارجمند برداشته است و ظرفیت بالای مغفول مانده بانوان در عرصه پژوهش و نگارش اقتضا می‌کرد که توجه ویژه‌ای به این همایش صورت بگیرد.

وی  با اشاره به برگزاری نخستین همایش کتاب سال بانوان گفت: ما افتخار داریم که همایش کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه را داشته باشیم، در راستای همان اهداف خواستیم توجه خاصی به ظرفیت فوق العاده بانوان در این راستا صورت بگیرد و این ظرفیت مغفول مانده موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: بانوان پژوهشگر با نگرش توانایی و ظرفیت خود و خلأها و کاستی‌هایی که در همایش کتاب سال بانوان وجود دارد، با عزمی جزم و همتی بلند در پی شناسایی ظرفیت‌ها و رفع کاستی‌ها باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش کتاب سال بانوان ضمن قدردانی از معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان، یادآور شد: بیش از یکصد استاد محقق در 12 کمیته علمی حضور داشتند و به بررسی آثار پرداختند که گام اول برداشته شد و در سه عرصه آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

همایش کتاب سال بانوان، غرس یک نهال است

وی به سه نکته پیرامون این همایش اشاره کرد و گفت: از همه افرادی که ما را در برگزاری این همایش یاری کردند به ویژه شورای سیاستگذاری حووزه‌های های علمیه خواهران که تشویق و تصویب کردند و همه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و صدا و سیما که با ما همکاری داشتند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی افزود: ما در گام اول این همایش با کاستی‌ها و نقص‌هایی روبرو هستیم و این همایش، آغاز یک مسیر طولانی است، ما در برطرف کردن کاستی‌ها و نقص‌ها کوشا خواهیم بود و صاحبنظران و پژوهشگران می‌توانند با نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود ما را در این مسیر یاری کنند.

وی ابراز کرد: همایش کتاب سال بانوان، غرس یک نهال است و امروز آغاز یک راه و گام اول یک مسیر است و ما به این همایش به عنوان یک بذرافشانی نگاه می‌کنم که امید است که کلمه طیبه و شجره طیبه‌ای باشدکه «كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ».

دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان در طول سال فعال است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مطرح کرد: ما با نهایت فروتنی و با کمال افتخار داریم که دبیری علمی همایش را به عهده داریم، دبیرخانه همایش در طول سال فعال است تا آثار را دریافت کند و به جامعه اسلامی معرفی کند.

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش کتاب سال بانوان تأکید کرد: هر خواهری که در حوزه معارف اسلامی بنای قلم زدن دارد و نیاز به راهنمایی، بررسی، پشتیبانی‌های علمی و خدمات پژوهشی دارد، جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در تکمیل آثار، راهنمایی و رفع کاستی‌های آثار پژوهشگران توسط استادان و محققان خدمتگزاری می‌کند.

وی یادآور شد: علمای بزرگ اسلام از صدر اسلام تا کنون، میراث مکتوب را برای ما به یادگار گذاشتند، همچنین شهدای بزرگوار که در طول تاریخ پشتیبان اقلام علمای اسلام و راهگشای مسیر نورانی بزرگان دین بودند و ما اکنون بر سر سفره عالمان ربانی و شهدای بزرگوار نشسته‌ایم و از خداوند متعال با نهایت خضوع و خشوع می‌خواهیم که که ما را در ادامه این مسیر و استمرار این راه توفیق روزافزون هدایت کند و ما را در پیشگاه حضرت زهرا سلام‌الله علیها سربلند بفرماید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱