ظرفیت فعالیت 5 هزار بانوی مبلغ در هند وجود دارد

مهدوی پور نماینده رهبری در هند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در هند در جمع طلاب هندی جامعه الزهرا علیهاالسلام با ضروری دانستن کسب مهارت‌های تبلیغی، از نیاز کشور هند به 5 هزار بانوی مبلغ خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدوی‌پور، نماینده رهبر معظم انقلاب در هند در دیدار طلاب هندی مقیم قم جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که به همت اداره کل هماهنگی امورطلاب غیرایرانی در این موسسه علمی آموزشی برگزار شد دستاوردهای سفر مدیر جامعه الزهرا و هیئت همراه به هند را مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری این موسسه علمی خدمات بهتری به دانش‌آموختگان پس از بازگشت به کشورشان ارائه دهیم.

وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام بیان داشت: با تواجه به اینکه تاثیر‌گذاری مادران قبل از تاثیرگذاری اجتماع و مدرسه روی بچه‌ها است، اگر مادران صالح باشند نسلی صالح و پاک تربیت خواهد شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدوی‌پور سپس با اشاره به نقش موثر حضرت زهرا علیهاالسلام در تربیت فرزندان و اهتمام ایشان به خانه‌داری، به بُعد همسرداری آن حضرت اشاره کرد و گفت: پس از اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام از جنگ بر‌می‌گشتند کسی که در این مدت امور معیشت خانه را عهده‌دار و اکنون التیام بخش حضرت امیر علیه‌السلام بود حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام بود. حضرت زهرا علیهاالسلام بود که ایشان را برای نبرد بعدی آماده می‌کرد و در این مسیر همه سختی‌ها و مشکلات را به جان می‌خرید تا جایی که وقتی حضرت علی علیه السلام به  پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند فاطمه در کار خانه بسیار تنهاست و مشقت‌های فراوانی را تحمل می‌کند، پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام را به ایشان یاد دادند.

وی با بیان اینکه تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام اثر عجیبی در کسب آرامش دارد، اضافه کرد: به همین دلیل سفارش اصلی به این ذکر قبل از خواب بوده که بعدها از لسان امام صادق علیه السلام به ذکر آن بعد از نمازهای یومیه اشاره شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هند با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا علیهاالسلام سراسر سختی و مشکلات بود اما ایشان آرام‌بخش دیگران بودند اظهار داشت: این نکته مهمی است که زن باید در محیط خانه آرامش‌بخش و روحیه دهنده به همسر و فرزندانش باشد.

وی در ادامه با اشاره به حدیث شریف «الجنه تحت اقدام امهات» تاکید کرد: وقتی گفته می‌شود چیزی زیر پای کسی است یعنی بر آن مسلط است؛ در نتیجه مادران در بهشتی کردن فرزندان تاثیر دارند و از طریق مادر است که فرزند بهشتی می‌شود. همچنین روایاتی مانند «السعید سعیدً فی بطن امه و الشقیُ شقیً فی بطن امه» نقش مادران در سعادت و شقاوت فرزندان را نشان می‌دهد. از سوی دیگر فرزند اگر بخواهد به موفقیت برسد باید در مقابل مادر تواضع داشته باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدوی‌پور در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام الله علیها در کشور پهناور هندوستان از خواهران طلبه خواستند در کنار تحصیل، مهارت‌های لازم تبلیغی را هم بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: کشور هند اکنون 150 مبلغ خواهر دارد در حالیکه نیاز این کشور 5000 مبلغ خواهر است، از این رو امیدواریم خواهران در جامعه الزهرا سلام الله علیها به خوبی تحصیل کنند و با بازگشت به کشور در زمینه تبلیغ، تدریس و مدیریت فرهنگی به خدمت رسانی مشغول شوند.

طلاب هندی جامعه الزهرا

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱