بازدید امام جمعه پردیسان از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی طلاب جامعه الزهرا

بازدید امام جمعه پردیسان از نمایشگاه کارآفرینی

امام جمعه پردیسان در بازدید از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام بر آموزش مهارت‌های مختلف به طلاب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصمصام‌الدین قوامی امام جمعه پردیسان با حضور در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام از آثار و محصولات تولیدی طلاب این مجموعه دیدن کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با واحد خبر برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها را خوب و در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌ها توصیف کرد و گفت: باید با ایجاد شرایط فروش بهتر، نشاط کافی را هم به چنین فعالیت هایی تزریق کرد. این نمایشگاه چون خیلی محدود است شاید این مساله در آن کمتر باشد که باید با افزایش ارتباطات اجتماعی آن را مرتفع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به اینکه اینگونه طرح‌ها را باید برای فارغ التحصیلان نیز برنامه ریزی و اجرا کرد، افزود: استفاده از فارغ‌التحصیلان در اینگونه برنامه ها احساس تعلق آنها نسبت به مجموعه را افزایش می دهد و بر جنبه‌های هویتی آنها نیز تاثیرگذار است.

وی توجه به آموزش مهارت ها چه در عرصه بازاریابی و چه در عرصه تولید را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از راه های چیره شدن بر تحریم، اشتغال‌زایی و کار‌آفرینی است از این رو باید با اداره‌ها، سازمان ها، نهادها، مساجد و مراکز دیگر برای ارائه محصولات تولیدی رایزنی کرد.

امام جمعه پردیسان در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند طلاب نباید وارد فعالیت های اقتصادی شوند اظهار داشت: بسیاری از علما و اهل دین کار هم داشته‌اند. اگر طلاب بتوانند استقلال مالی داشته باشند تبلیغشان موثرتر خواهد شد و البته اشتغال، منافاتی با تحصیل و تبلیغ ندارد، ضمن اینکه خانواده طلاب می توانند در این عرصه به آنها کمک کنند.

وی در پایان گفت: در مدینه فاضله کسی بیکار نیست و همه مشغولند. امیدواریم بتوانیم با اینگونه کارها ایده‌های مناسب و کارسازی برای شکل‌دهی مدینه فاضله پیدا کنیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱