مدیر جامعه الزهرا:

خطبه فدکیه یک الگوی تبلیغی برای مبلغان است

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام توجه حضرت فاطمه علیهاالسلام به بیان مباحث اعتقادی و دینی را در خطبه فدکیه یک الگوی تبلیغی برای مبلغان دانست.

 

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جلسه شورای جامعه الزهرا علیهاالسلام با ارائه گزارشی از سفر هیات اعزامی جامعه الزهرا به هند و نیز بررسی دستورالعمل ساماندهی تامین اقلام رایانه‌ای و تجهیزات جانبی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی با اشاره به این فراز از خطبه فدکیه «فَرَضَ اَللَّهُ اَلْإِيمَانَ تَطْهِيراً مِنَ اَلشِّرْكِ وَ اَلصَّلاَةَ تَنْزِيهاً عَنِ اَلْكِبْرِ، خداوند ایمان را برای طهارت از شرک قرار داد و نماز را برای خضوع و فروتنی و پاکی از هر نوع تکّبر، مقرّر کرد.» گفت: حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام حدود سه چهارم از خطبه فدکیه را به را به بیان معارف و اعتقادات دینی اختصاص داده‌اند و تنها در یک چهارم آن بیان مسائل سیاسی روز پرداختند که این خود می‌تواندیک الگوی تبلیغی برای ما باشد.

وی افزود: اگر در تبلیغ، بیان مسائل اعتقادی و دینی در اولویت باشد، مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح شده هم تاثیرگذار و نتیجه بخش خواهد بود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه ادامه داد: در این خطبه حضرت دلیل وجوب نماز را منزه شدن از تکبر بر می‌شمرند در حالیکه اگر از ما بپرسند دلیل وجوب نماز چیست شاید بگوییم بخاطر وجوب شکر منعم، یا ارتباط با خدا یا نیاز انسان به آرامش از راه اتصال با خالق، در حالی که آن حضرت رهایی از تکبر را مطرح می کنند تا انسان روزی 5 بار در برابر خالق هستی به ذلت خود اعتراف کند و دچار کبر و غرور نشود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مصیبت‌ها و مشکلات ما از سر تکبر است. تکبر باعث گره افتادن در کارها و معطل ماندن امور می‌شود. در سیستم اداری هم هر چند نظام اداری و سلسله مراتب اداری لازم است ولی هرگز به معنای برترب شخصیتی نیست، از این رو می بینیم امام رضا علیه‌السلام با مستخدم اسطبل هم غذا می‌شود.

 مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه خواستار هماهنگی بیشتر بین بخش‌ها برای برگزاری جلسات و برنامه‌های مختلف در سطح جامعه الزهرا شد و گفت: در هفته گذشته چندین رویداد مهم در این مرکز علمی رخ داد که برگزاری، هماهنگی و اجرای آنها نیازمند همکاری بسیاری از بخش ها بود و به لطف خدا این برنامه ها به خوبی برگزار شد که از جمله آنها می توان به برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم، رونمایی از سامانه های شمیم و پاسخگویی به سوالات فقه و معارف، همایش کتاب سال بانوان و آزمون ورودی جامعه اشاره کرد.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به طلاب و برنامه های نوبت عصر جامعه الزهرا علیهاالسلام شد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی و سرکار خانم محمد قاسمی کارشناس امور طلاب بین الملل گزارشی از سفر هیات اعزامی جامعه الزهرا علیهاالسلام به هند و برنامه های این هیات ارائه دادند.

همچنین دستورالعمل ساماندهی تامین اقلام رایانه‌ای و تجهیزات جانبی مورد بررسی قرار گرفت.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱