معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌کند:

سومین پیش‌نشست پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت

مهدویت و چالش ها

سومین پیش‌نشست پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در قالب یک کمیسیون و با ارائه 15 مقاله پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم ریحانه حقانی روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: سومین پیش‌نشست پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با همکاری دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویت در جامعه الزهرا برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: این پیش نشست در قالب یک کمیسیون تخصصی است که در آن، 12 نفر از پژوهشگران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

حقانی افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیتی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر بخشی به نقد این مقالات و ارائه پیشنهادات می‌پردازند و خانم دکتر نجمه نجم دبیری علمی این کمیسیون را به عهده دارد.

وی یادآور شد: این پیش‌نشست،  روز چهارشنبه 22 اسفند ساعت 8 تا 12 در سالن جلسات طبقه سوم پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: حضور اساتید، پژوهشگران و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این کمیسیون‌ها آزاد است و برای افرادی که در این کمیسیون شرکت کنند، گواهی حضور در کمیسیون تخصصی صادر خواهد شد.

حقانی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تا کنون دو پیش‌نشست در راستای برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برگزار کرده است، گفت: در نخستین پیش‌نشست پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدصابر جعفری دبیر علمی همایش حضور داشت که به موضوع «مهدویت و چالش‌های پیش رو» پرداخت.

وی افزود: دومین پیش‌نشست جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در قالب سه کمیسیون«چالش مسئولیت‌گریزی»، «چالش یأس و ناامیدی» و «چالش گرایش به مدعیان دروغین مهدویت» تشکیل شد که در هر یک از این کمیسیون‌ها، چند نفر از شرکت‌کنندگان این همایش به ارائه مقالات خود پرداختند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از سوی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) و مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم و با همکاری و مشارکت نهادهای علمی حوزوی از جمله جامعه‌الزهرا علیهاالسلام فروردین سال ۹۸ مصادف با ماه شعبان ۱۴۴۰ برگزار می‌شود.

اسامی ارائه‌دهندگان  در کمیسیون تخصصی سومین پیش نشست پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در جامعه الزهرا (س):

1- خانم نرگس بهشتی و انسیه عسگری با ارائه مقاله «نقش انقلاب اسلامی در مواجهه با چالش سطحی نگری در جامعه منتظر»؛

2- خانم نجمه نجم و آقای حسن ناصرخاکی با ارائه مقاله «مراکز مهدوی و تبلیغ جهانی آموزه‌های مهدوی؛ چالش‌ها و بايسته‌‌های راهبردی»؛

3- خانم دکتر ماهروزاده و خانم زهرا فرزانگان با ارائه مقاله «عدالت سیاسی در حکومت مهدوی با نگاهی به چالش‌های پیش‌رو»؛

4- خانم آفرین قائمی با ارائه مقاله «مبانی مهدویت»؛

5- خانم فاطمه‎مرضیه‎حسینی‎کاشانی با ارائه مقاله «بررسی روایات مورد استناد احمد الحسن کویطع‏ در رد ادعای مهدی اول بودن او»؛

6- خانم مدینه امانی با ارائه مقاله «بازخوانی چالش‌های تعیین وقت ظهور»؛

7- خانم صفورا سالاریه با ارائه مقاله «نقد و بررسی سندی روایات امام باقر در رابطه با سفیانی»؛

8- خانم صغری فهیمی با ارائه مقاله «بررسی اندیشه ظهور ناگهانی حضرت مهدی(ع) در روایات و ارتباط آن با مسئولیت گریزی»؛

9- خانم اکرم خسرو انجم با ارائه مقاله «استعمار و چالش‌هاي مهدويت»؛

10- خانم ریحانه سادات هاشمی و سید محمد هاشمی زاده با ارائه مقاله «چالش اعتقادی ـ فرهنگی افول دین و ارزش‌ها در عصر حاضر»؛

11- خانم اکرم قربانی قمی با ارائه مقاله «تبیین عوامل و پیامدهای مسئولیت گریزی اجتماعی در عصر غیبت»؛

12- خانم فصیح گفتار با ارائه مقاله «جایگاه امام و وظائف امت در تحقق الفت اجتماعی و برادری دینی با تاکید بر آیات 105 ـ 101 آل‌عمران».

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱