فعالیت‌های مدرسه علمیه کوثر در ترم جاری

مدرسه علمیه کوثر

مدیر مدرسه علمیه کوثر از برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی از ابتدای ترم دوم تحصیلی سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم مریم اسماعیلی در گفتگو با واحد خبر به فعالیت‌های مدرسه علمیه کوثر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از ابتدای ترم تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: مدرسه علمیه کوثر در سال 1396 راه‌اندازی شد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر اظهار داشت: طلاب این مدرسه، ترم تحصیلی جاری را با شرکت در اردوی مشهد مقدس آغاز کردند و در این اردوی زیارتی معنوی از کارگاه‌های فنون اندیشه‌ورزی، مهارت مطالعه موفق و نیز جریان یهودشناسی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: طلاب مدرسه کوثر در راستای لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در 19 دی، در حرم مطهر رضوی نامه ای نوشتند و از طریق جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای دفتر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ارسال کردند که معظم له نیز به این مرقومه پاسخ گفتند.

اسماعیلی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در پاسخ به این مرقومه فرمودند: «از این فرزندان عزیزم تشکر کنید. دعا می‌کنم که در همه‌ی مراحل زندگی موفق و سعادتمند باشند ان‌شاءالله»؛ همچنین تصویری از دستخط معظم له به پیوست ایفاد شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگاه‌های درسی و غیردرسی ویژه طلاب مدرسه علمیه کوثر، گفت: پس از صدور بیانیه «گام دوم انقلاب» از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، کارگاه تبیین بیانیه از سوی مدرسه علمیه کوثر برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر بیان کرد: برنامه استعدادسنجی طلاب مدرسه علمیه کوثر با هدف شناسایی، شکوفایی و نیز  بکارگیری استعدادها در جایگاه خود از دیگر برنامه‌های این ترم بود، همچنین طی برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه شخصیتی و علمی، طلاب جدیدالورود در این مدرسه پذیرش و مشغول به تحصیل شدند.

اسماعیلی یادآور شد: در راستای ارتقای فعالیت‌های این مدرسه، جلساتی با اساتید و طلاب این مدرسه داشتیم تا از نظرات و پیشنهادات آنان در بهبود روند آموزشی و پژوهشی طلاب بهره‌مند شویم.

وی افزود: جهت برگزاری کارگاه مقاله نویسی و تقویت پژوهش طلاب مدرسه علمیه کوثر، تفاهم نامه ای بین این مدرسه با معاونت پژوهش به امضا رسید.

مدیر مدرسه علمیه کوثر همچنین به تشکیل باشگاه نویسندگان در مدرسه کوثر اشاره کرد و افزود: در این باشگاه، طلاب با آموزش مقدمات نویسندگی وارد فضای پژوهشی خواهند شد .

اسماعیلی در ادامه یادآور شد: در سالن مدرسه علمیه کوثر، پاتوق کتاب به صورت خودجوش توسط طلاب مدرسه راه‌اندازی و اداره می‌شود که در آن، مجموعه ای از کتب وقفی درسی و غیر درسی تهیه شده و به صورت امانی در اختیار طلاب قرار داده می‌شود.

وی به حضور مشاوران مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این مدرسه اشاره کرد و گفت: تعدادی از مشاوران تحصیلی، خانوادگی، عقیدتی، پژوهشی و غیره  در مدرسه علمیه کوثر حضور یافتند و به ارائه مشاوره پرداختند که با استقبال طلاب مواجه شد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر به حضور طلاب مدرسه علمیه کوثر در برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از طلاب کوثر در سومین جشنواره فرهنگی ورزشی «رویش انقلابی» شرکت کرده و صاحب رتبه شدند.

اسماعیلی افزود: حضور چشمگیر و حد اکثری طلاب مدرسه کوثر در نمایشگاه فجر فاطمی از دیگر برنامه‌های این مدرسه بود که غرفه‌ای به نام مدرسه علمیه کوثر راه‌اندازی شدند و پژوهش‌های برتر رونمایی شد وکارهای دستی و هنری طلاب در معرض نمایش قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نیمی از طلاب مدرسه علمیه کوثر متأهل و در عین حال ممتاز و از فعالان عرصه آموزش و پژوهش هستند، از همسران آنان به جهت همراهی بانوان طلبه تجلیل به عمل آمد؛ همچنین مراسم تجلیل از طلاب ممتاز و برگزیدگان مسابقات فرهنگی همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام انجام شد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر تصریح کرد: طلاب این مدرسه در هیئت شهید گمنام که حدود سه سال از تأسیس آن می‌گذرد، شرکت کردند و به مباحثه و مناظره درباره مسائل گوناگون از جمله مسئله حجاب و سؤالات مربوط به آن پرداختند تا ان‌شاءالله بعد از تعطیلات به صورت گسترده‌تر درحضور طلاب سایر مدارس این برنامه اجرا شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱