نشست صمیمانه مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن با طلاب سطح چهار

شفیعی دارابی

نشست صمیمانه مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با طلاب سطح چهار این رشته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست طلاب سطح چهار گروه تفسیر و علوم قرآن با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین شفیعی دارابی مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن و خانم فتح الله زاده مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن کریم در سالن جلسات ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار شد.

این نشست با حضور اعضای دو گرایش «تفسیر تطبیقی» و «علوم و معارف قرآن» و در قالب گروه‌های شش‌گانه مشغول به تحصیل در سطح چهار در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن تشکیل شد.

در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی مدیر گروه علمی تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، نکاتی مهم از مسائل آموزشی و پژوهشی را برای طلاب یادآور شد و تأکید کرد: طلاب سطح چهار در رعایت قوانین آموزشی پیشگام باشند تا در طول ترم، اساتید و مسئولان آموزشی کمتر دچار مشکل شوند.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پس از استماع پرسش‌ها و مشکلات آموزشی طرح شده توسط طلاب حاضر در جلسه، به پاسخ پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی اظهار داشت: در طول دوره تحصیلی، دروس پژوهشی با ابلاغ اداره کل برنامه ریزی و ارزشیابی به گروه علمی تفسیر و اعلام مدیر آموزشی مرکز مشخص می‌شود تا دروس پژوهشی، با کیفیت بهتری ساماندهی شود.

وی گفت: حضور و غیاب طلاب در کلاس‌ها، توسط اساتید و به صورت سیستمی ثبت می شود و سه تأخیر 10 دقیقه‌ای، یک غیبت محسوب می‌شود؛ همچنین تأخیر یا غیبت بیش از حد مجاز، موجب محرومیت از امتحان می‌شود.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: نظرسنجی و ارزیابی اساتید توسط طلاب و از طریق سیستم، در زمان مشخص (حداکثر هفته نهم) انجام می‌شود، ثبت نظرات توسّط طلاب نیز، با دقت لازم صورت پذیرد؛ چون امکان ویرایش و اعمال اصلاحات در سیستم وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی دارابی تصریح کرد:           برای شرکت طلاب در آزمون «جامع» در پایان دوره آموزشی، اتمام تمامی واحدهای آموزشی مصوب ضروری است، پس انتخاب واحدها، با دقت کامل و طبق برنامه ارائه شده از طرف آموزش انجام پذیرد تا بانوان طلبه برای شرکت در امتحان «جامع» با مشکلی مواجه نشوند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به پررنگ بودن متون عربی در میان دروس سطح 4، فقط تافل عربی برگزار خواهد شد؛ البته هر طلبه‌ای که از مراکز آموزشی دیگری نمره تافل (حد اقلّ 14) ارائه دهد، ملزم به شرکت در امتحان مربوطه نخواهد بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱