استاد لقمانی در جلسه درس اخلاق جامعه‌الزهرا(س):

اولین کار امام زمان (عج) در زمان ظهور، توسعه عقلانی است

لقمانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی با اشاره به بحث جامعه مهدوی، گفت: اولین کاری که امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در صبح جمعه ظهور انجام می‌دهند، توسعه سیاسی، اقتصادی و حتی توسعه ایمانی و علمی هم نیست، بلکه توسعه عقلانی است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لقمانی روز یکشنبه در جلسه درس اخلاق اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با اشاره به حضور پیکر مطهر شهید مدافع حرم جلالی نسب در این مراسم، خطاب به دختر این شهید والامقام که از دانش آموزان دبیرستان معارف اسلامی هدی است، گفت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در جلساتی که با خانواده شهدا ملاقات دارند، خودنگه دار هستند، اما در جلسه ای دختر یکی از شهدا دو بیت شعر خواند که حضرت آقا بغض کردند که این دو بیت با این مضمون است: «انشام دوباره بیست بابای گلم/موضوع کسی که نیست بابای گلم؛ دیشب زن همسایه به من گفت یتیم/معنای یتیم چیست بابای گلم».

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: در محافلی که یاد شهید است، افراد زمینی دخالتی ندارند؛ برخی شهدا از ابتدا که خلق شدند متعلق به این دنیا نیستند و به این دنیا وابستگی ندارند و سرشت آنها آسمانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی بیان داشت: وقتی امضای زیبای پدر شهید پای کارنامه دخترش هست، ما شهدایی داریم که همسر و فرزندانشان می‌گویند آن شهید هنوز از آن دنیا زندگی ما را اداره می‌کند.

وی تأکید کرد: روزی که آن ملعون خبیث، سپاه را جزو تروریست‌ها اعلام کرد، پیکر این شهید والامقام تفحص و شناسایی می‌شود؛ اینها تصادفی نیست بلکه یک سلسله محاسبات آسمانی است که ما به آن توجه نداریم.

استاد اخلاق حوزه در ادامه به شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلال افشار اشاره کرد و گفت: این طلبه شهید روزی پس سر حضرت آیت‌الله بهاءالدینی(ره) نماز خواند و قبل از نماز اذان را قرائت کرد، آیت‌الله بهاءالدینی به قامت این شهید نگاهی انداختند و فرمودند واژه واژه اذان از گوشت، خون و پوست و استخوان این جوان برمی آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی افزود: شهید افشار مربی عقیدتی سپاه بود و وقتی در جبهه به شهادت رسید، عکس ایشان را به آیت‌الله بهاءالدینی نشان دادند، ایشان که حقیقت افراد را می‌دیدند، متأثیر شدند و فرمودند، حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف یک سرباز لایق از من خواستند من این جوان را معرفی کردم.

وی با اشاره به اینکه قبر طلبه شهید افشار در گلستان شهدای اصفهان است، عنوان کرد: این شهدا مراحلی را می‌گذرانند و خالص و آسمانی شوند تا در آغوش خدا جای بگیرند.

استاد اخلاق حوزه در ادامه با اشاره به بحث جلسه درس اخلاق که بحث جامعه مهدوی است، گفت: اولین کاری که امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در صبح جمعه ظهور انجام می‌دهند، توسعه سیاسی، اقتصادی و حتی توسعه ایمانی و علمی هم نیست، بلکه توسعه عقلانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی افزود: امام محمد باقر علیه‌السلام فرمودند: إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اَللَّهُ يَدَهُ عَلَى رُءُوسِ اَلْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلاَمُهُمْ؛ هنگامی که قائم ما قیام کند خداوند دستش را بر سر بندگان می‌گذارد و عقول آن‌ها را با آن جمع کرده و افکارشان با آن تکمیل می‌شود»؛ حضرت ولیّ‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دست خود را بر سر مردم می‌کشند و عقل‌ها توسعه پیدا می‌کنند.

وی بیان داشت: در مسیر طلبگی باید عقل‌ها به مرور زمان توسعه پیدا کند، کسی که عاقل و حکیم است سر قله می‌نشیند، کلام امیر، امیر کلام‌ها است و کلام امام، امام کلام‌ها است؛ یقین بدانید، تک تک شهدا که از تمام دلبستگی‌ها و وابستگی‌ها رها پیدا کردند این نگاه را پیدا کردند.

استاد اخلاق حوزه به روایتی از امام علی علیه‌السلام اشاره کرد که در حکمت 127 نهج البلاغه می‌فرمایند «إِنَّ لِلَّهِ مَلَكاً يُنَادِي فِي كُلِّ يَوْمٍ- لِدُوا لِلْمَوْتِ وَ ابْنُوا لِلْخَرَابِ وَ اجْمِعُوا لِلْفَنَاءِ؛ خداوند را فرشته‌اى است كه هر روز فرياد مى زند، بزاييد براى مردن، بسازيد براى ويران شدن و گرد آوريد براى از بين رفتن»؛ این جملات آنچنان نشاط و شادابی، هدفمندی و آرمان‌گرایی می‌دهد که انسان ثانیه ثانیه عمر خود را مراقبت می‌کند و نسبت به عمر خود بخیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی با اشاره به ابدیت باوری، گفت: کلیپی از شهید حججی دیدیم که در هیئتی کار می‌کرد، ایشان تقاضا کرده بود سخت ترین کار را به او بدهند و در دیدگان همه نباشند، او می‌گفت در راه امام حسین علیه‌السلام باید سر داد و خستگی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: سالگرد شهید حججی در اصفهان برنامه‌ای داشتم و پیگیر احوال خانواده شهید حججی شدم، گفتند وقتی خبر اسارت محسن حججی همه جا منتشر شد، دو روز بین اسارت و شهادت ایشان فاصله داشت، مادر همسر شهید حججی نزد مادر شهید حججی می‌رود و ایشان را به مزار شهدای گمنام می‌برد و می‌گوید محسن مظلومانه در دست داعش اسیر است و هر روز شکنجه می‌شود، تنها راه برای راحتی و شهادت ایشان این است که شما از فرزند خود دل بکنید و همین الان وجود خود را از محبت ایشان خالی کنید؛ مادر ایشان سکوت کردند و اشک ریختند و پس از چند دقیقه گفتند که راضی شدم؛ مادر برای رضای خدا راضی شدند که فرزند عزیزش به شهادت برسد و زجر نکشد.

گفتنی است؛ جلسه درس اخلاق امروز با حضور  پیکر مطهر پاسدار شهید احمد جلالی نسب، شهید مدافع حرم متبرک شد و اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حضور پرشوری در این مراسم داشتند، همچنین همسر و فرزندان این شهید والامقام مهمان این مراسم بودند.

 پاسدار شهید جلالی نسب معاون عملیات یگان امنیتی سپاه امام علی بن ابی طالب علیه‌السلام و از فعالان و خادمان هیئت رزمندگان اسلام و خادم افتخاری حرم حضرت معصومه علیهاالسلام و مسجد مقدس جمکران بود که 20 آذر سال ۱۳۹۵ در نبرد با تروریست‌های تکفیری در منطقه عملیاتی شهر تدمر سوریه به فیض شهادت نائل و مفقودالاثر شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع بعد از ۲سال از شهادتش در روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تفحص و پس از اعلام نتیجه آزمایش DNA شناسایی شد.

پیکر مطهر شهید جلالی نسب روز سه شنبه ۲۷ فروردین ساعت ۱۴ با حضور مسئولان استانی و نیروهای مسلح، همرزمان، خانواده معظم شهدا و عموم امت حزب‌الله از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم‌السلام تشییع و پس از طواف و اقامه نماز، در گلزار شهدای علی بن جعفر به خاک سپرده می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱