معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان؛

دوره تربیت مبلغ با عنوان طرح «شمیم» در جامعه‌الزهرا(س) اجرا می‌شود

تهرانی

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با بیان اینکه سامانه جامع تبلیغ به زودی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی می‌شود، گفت: دوره تربیت مبلغ با عنوان طرح شمیم(شبکه مبلغان یاس مطهر) در جامعه‌الزهرا(س) اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین حسین تهرانی روز دوشنبه در همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: قبل از ایام تبلیغی برنامه همایش و گردهمایی برای مبلغان برگزار می‌شود تا نکات لازم برای امر تبلیغ مؤثر عرضه شود.

حدود 500 مبلغ جامعه‌الزهرا(س) برای اعزام به تبلیغ در ماه مبارک رمضان ثبت نام کردند

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه نزدیک 500 نفر برای اعزام به تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان ثبت نام کردند، گفت: یکی از مقدس ترین کارهایی که دانش آموختگان مکتب امام صادق(علیه‌السلام) و طلاب در دوره فعالیت‌های دینی انجام می‌دهند، امر رسالت تبلیغ است.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با بیان اینکه تبلیغ کاری مهم و در عین حال سخت است، اظهار داشت: امر تبلیغ دین و ارائه مطالب دینی به زبان جذاب، به روز و متناسب با نوع مخاطبان کار مشکلی است که نیاز به مهارت ویژه دارد.

وی یادآور شد: سال هاست که مبلغان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مشغول امر تبلیغ هستند اما متأسفانه مستندی از فعالیت تبلیغی مبلغان این مؤسسه نداریم.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: ما از همه مبلغان این مؤسسه تقاضا داریم که فیلم و تصاویری از فعالیت‌های تبلیغی خود ارائه دهند تا در مجموعه ای گردآوری شوند.

مسئله تبلیغ نیاز به مهارت‌های جدی دارد

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با اشاره به اینکه مسئله تبلیغ مسئله بسیار حساسی است و نیاز به مهارت‌های جدی دارد، گفت: کیفیت ارائه مطالب، به روز بودن و جذاب بودن مطالب، نوع رفتار و آنچه فضای تبلیغی را می‌تواند برای ما مفیدتر کند باید لحاظ شود که همه مبلغان ما به این مسائل توجه دارند.

وی بیان داشت: در ایام محرم و صفر سعی شد ظرفیت تبلیغ را بالا ببریم که در این زمینه موفق بودیم و امسال هم ایام ماه مبارک رمضان، تعطیلات تابستان، ایام محرم و صفر و ایام فاطمیه را پیش رو داریم که انتظار داریم مبلغان در این ایام به طور جدی فعال باشند.

 استقبال بیش از 470 طلبه از طرح مدارس امین

معاون فرهنگی تبلیغی عنوان کرد: ما در بحث تبلیغ، سه وظیفه مهم جذب و آموزش مهارت‌های لازم برای تبلیغ دین، فضاسازی تبلیغی و رایزنی برای تبلیغ در مکان‌ها و افراد مختلف و همچنین پشتیبانی‌های فرهنگی، معنوی و مادی داریم که باید برای مبلغان انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی یادآورشد: امسال برای جذب مبلغان در طرح مدارس امین شرایط مناسبی فراهم شده است و پس از فراخوان عمومی، بیش از 470 نفر از طلاب در این طرح ثبت نام کردند که پس از موفقیت در مصاحبه در دوره‌های آموزشی این طرح شرکت می‌کنند تا در مدارس و آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند.

طرح شبکه مبلغان یاس مطهر با عنوان طرح «شمیم» در جامعه‌الزهرا(س) اجرا می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی در ادامه به تأکید مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بر بحث دوره تربیت مبلغ اشاره کرد و افزود: دوره تربیت مبلغ در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) طراحی و تدوین شده و در این راستا، جلساتی برگزار شد که تحت عنوان طرح «شمیم» که شبکه مبلغان یاس مطهر است، این طرح اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی اظهار داشت: بر اساس این طرح، هر طلبه که وارد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) می‌شود، در مقطع تحصیلی سطح دو در دوره‌های تربیت مبلغ شرکت خواهد کرد و در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز دوره‌های مهارت افزایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دوره‌های مهارت افزایی تربیت مبلغ در دو موضوع مبلغ مخاطب محور و مبلغ موضوع محور برگزار می‌شود که دوره‌های ویژه تبلیغ برای افراد مختلف و با موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است.

سامانه جامع تبلیغ به زودی راه اندازی می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: تابستان امسال دوره نقد سلفیه با تأکید بر نقد وهابیت برگزار می‌شود تا مبلغان بر این موضوع مسلط شوند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی در ادامه عنوان کرد: ما برای تسهیل در امر تبلیغ در نظر داریم تا سامانه جامع تبلیغ را در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی کنیم که ثبت نام، صدور حکم و همه کارهای تبلیغی از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

تدوین و چاپ ره توشه‌های علمی فرهنگی ویژه مبلغان

وی همچنین به تدوین و چاپ ره توشه‌های علمی فرهنگی ویژه مبلغان اشاره کرد و بیان داشت: امسال نخستین دفتر را در دستور چاپ داریم که بدین وسیله محتوای منبر با موضوعات مختلف در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد و مبلغان، موضوعات به روز را درمی‌یابند.

معاون فرهنگی تبلیغی با بیان اینکه طرح واره تهیه و تولید محتوای منبر برای مبلغان ارائه می‌شود، تصریح کرد: در این طرح واره، کتاب‌های ویژه برای کودکان در اختیار مبلغان ویژه این سنین قرار می‌گیرد، همچنین فضای مجازی و رسانه‌های نوین، بازی‌های رایانه ای و غیره محورهای مهمی هستند که مبلغان باید محتوای علمی و مهارتی خود را در این زمینه افزایش دهند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱