با حضور جمعی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم؛

دوره ارتقای مهارت‌های بینشی و کاربردی برگزار می‌شود

دوره آموزشی ارتقای بینش 2

دوره ارتقای مهارت‌های بینشی و کاربردی با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم فهیمه الیاسی روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد: دوره ارتقای مهارت‌های بینشی و کاربردی ویژه خانواده معظم شهدای مدافع حرم از سوی اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حال برگزاری است. 

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: این طرح به منظور شناسایی استعدادها و توانایی های همسران شهدا در گستره ملی و استفاده از ظرفیت آنها در انتقال ارزش‌های دینی و معنوی به نسل جوان است.

الیاسی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره، توان‌افزایی و مهارت‌بخشی در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی به بانوان معزز عضو خانواده شهدای مدافع حرم، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه خانواده شهدا به مهارت‌های بینشی و کاربردی و به خدمت‌گیری این توان در عرصه فرهنگی و دینی است.

وی یادآور شد: جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم در این دوره شرکت کردند که به صورت هفتگی و به مدت یک سال به طول می انجامد.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: بخشی از برنامه‌های این طرح در قالب آموزش رسمی با رویکرد کاربردی و مهارتی و بخشی دیگر با استفاده از سیرهای مطالعاتی و ارائه مدیاهای تولیدی صورت می گیرد، همچنین برگزاری فعالیت های فرهنگی تفریحی از دیگر برنامه های این طرح است.

الیاسی با بیان اینکه این طرح در دو دوره عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: مهارت های زندگی بزرگسال، مهارت های زندگی کودک و نوجوان، احکام بانوان، انس با قرآن و ادعیه، سیره حضرت زهرا علیهاالسلام، آشنایی با مهدویت (مقدماتی) و خداشناسی قرآنی از جمله موضوعات دوره عمومی است.

وی افزود: دوره تخصصی این طرح شامل موضوعاتی چون آشنایی با اندیشه ولایت فقیه و سیره امام و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و نقش شهدای مدافع حرم در پیشبرد آن، آشنایی با فرق اسلامی و اندیشه‌های جریان‌های سلفی و تکفیری و پاسخ به شبهات، تاریخ تحلیلی اسلام با تأکید بر جهاد و شهادت و زن و خانواده در اندیشه اسلامی در قیاس با سایر ادیان و مذاهب و پاسخ به شبهات است.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: در پایان دوره عمومی، شرکت کنندگان می‌توانند نقش خود و شهدای منتسب به خویش را در تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فهم و به درستی تبیین کنند، همچنین در عرصه مهارت‌های زندگی، چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی توانمند می‌شوند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱