با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س)؛

نشست مبلغان دانش‌آموزی «طرح شمیم» برگزار شد

نشست مبلغان دانش آموزی شمیم 2

نشست مبلغان دانش‌آموزی «طرح شمیم» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست مبلغان دانش‌آموزی با مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام روز پنجشنبه 12 اردیبهشت با حضور 120 مبلغ دانش‌آموزی شرکت‌کننده در طرح شمیم در آمفی‌تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به بررسی مشکلات مبلغان پرداخت و در جریان روش‌های بیان مباحث اعتقادی به دانش آموزان قرار گرفت.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به ارائه سخن پرداخت و روند کاری طرح شمیم و تلاش‌های مبلغان را موردبررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ابتدای سخنان خود در این مراسم، اظهار داشت: من همه جلساتی که در ماه شعبان شرکت کردم، اول به شرکت‌کنندگان و مخاطبان تبریک گفتم اما امروز به خاطر تحقق طرح شمیم در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و حضور مبلغان دانش‌آموزی، می‌خواهم به خودم تبریک بگویم.

وی تصریح کرد: در ابتدای ورود به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، سعی کردیم طرح امین را دنبال کنیم، اما با وجود زحمات زیاد، نتیجه‌ای که ما می‌خواستیم نشد، سپس این طرح را بدون مصوبه و تخمین بودجه‌ای و با اختیارات مدیر آغاز کردیم و امروز خداوند را بسیار شاکریم که در خدمت شما هستیم و فعالیت‌های ارزشمند شما را شاهدیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه کار با نوجوانان دارای دو آسیب است، اظهار داشت: آسیب اول عدم فهم اهمیت کار با قشر نوجوان است و از همین رو باید بر روی این قشر بیشتر کار کرد، اما متأسفانه بسیاری از افراد تحصیل‌کرده به دنبال تدریس در دانشگاه‌ها هستند و از اهمیت کار در عرصه نوجوانان غافل می‌شوند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد: عدم شناخت مهارت یکی دیگر از مشکلات اهمیت کار با قشر نوجوان است، زیرا ما با بچه‌ها صحبت می‌کنیم، حال آنکه مهارت کافی در این زمینه نداریم مانند سخنرانی‌های طولانی‌مدت که خسته‌کننده است و افراد را از موضوعات دور می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی افزود: ما گاهی خودشکنی نداریم و فکر می‌کنیم می‌توانیم با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم پس مدام باید مهارت خود را افزایش دهیم تا با ارتباط بهتری برخورد کنیم.

وی، دومین آسیب کار با نوجوان را عدم فهم آسیب‌ها عنوان کرد و بیان داشت: باید توجه کنیم که از سویی مطالب و شبهات آن‌ها را با درک و فهم خودشان بیان کنیم، همچنین اهمیت، مهارت و آسیب‌ها را در جمع خانوادگی تبلیغی خودمان حل کنیم تا مبلغ دانش‌آموزی ما با همه این ابعاد آشنا باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: مبلغ به‌عنوان چهره حوزه‌ علمیه در مدارس حضور پیدا می‌کند و شما «حجت‌الاسلام‌والمسلمین» در مدارس هستید، پس نحوه پوشش شما، حرف زدنتان، همراهی یا جداسازی خودتان از دیگران، نوع برخورد شما با دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه تصریح کرد: تلاش کنید کارتان در آینده بدرخشد و به نحوی تلاش کنید که داشتن مبلغ جزو ویژگی‌های برجسته یک مدرسه در هنگام ثبت‌نام در مدارس مطرح شود.

وی در پایان یادآور شد: کمبود بودجه یکی از مشکلات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است، اما امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته با توکل به خدای متعال از این مشکل عبور کنیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱