صدیقه بهرامی در دیدار طلاب با رهبر انقلاب:

حوزه های علمیه خواهران به حمایت جدّی تر و بیشتری نیاز دارند/ جایگاه اجتماعی بانوان طلبه چگونه تعریف می شود؟

صدیقه بهرامی

طلبه سطح ۴ مرکز تخصصی الزهراء(س) گرگان، در دیدار رهبر معظم انقلاب، به نمایندگی از طلاب خواهر سراسر کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب، تحولی در روحیه جوانان به وجود آمد و این امر، طی چند دهه گذشته، ده ها هزار نفر از بانوان جوان را به سمت حوزه های علمیه کشاند. سربازان بدون یونیفرم، بی نام و نشان و عاری از هر پیشوند و پسوندی که همواره در صحنه اند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم صدیقه بهرامی طلبه سطح ۴ مرکز تخصصی الزهراء سلام الله علیها گرگان، در دیدار رهبر معظم انقلاب، به نمایندگی از طلاب خواهر سراسر کشور پیرامون جایگاه حوزه های خواهران و نقش بانوان طلبه در جامعه، به ایراد سخن پرداخت.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله و سلام علی عباده الذین اصطفی محمد و آله الطاهرین

سلام علیکم و رحمة الله

شکرگزار و قدردان لحظاتی هستم که در اختیارم گذاشته شده تا بتوانم به عنوان نماینده طلاب خواهر ، عرایضی را محضرتان تقدیم دارم.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تحولی در روحیه جوانان اعم از زن و مرد به وجود آمد که آتش اشتیاق خدمت به دین و آرزوی نقش آفرینی در عصر ظهور را در دلها شعله ور ساخت و این امر، طی چند دهه گذشته، ده ها هزار نفر از بانوان جوان را به سمت حوزه های علمیه کشانده است. سربازان بدون یونیفرم، بی نام و نشان و عاری از هر پیشوند و پسوندی که همواره در صحنه اند، با مردم عجینند و در به تصویرکشیدن چهره مهربانانه دین، مهارتی ستودنی دارند. دژهایی که  هرگز فرهنگ غرب قدرت تسخیرشان را ندارد، سدهای محکمی که خانواده را در هر وانفسای فرهنگی، با چنگ و دندان نگه می دارند و می توانند جامعه را مادرانه به سمت صلاح و سداد پیش برند. اما سؤال این است که جایگاه اجتماعی بانوان طلبه چگونه تعریف می شود؟ سازمان های دولتی، نهادهای رسمی و مجامع علمی و فرهنگی به چه میزانی از ظرفیت نهفته آنان اطلاع دارند و بهره می برند؟ آیا ساز و کارهایی برای اعتباربخشی به طلاب خواهر فراهم شده است؟ کدامیک از ساختارها و برنامه خواهران دین شناس است؟ شاید لازم باشد یک بار دیگر فرمایش رهبرمان را بشنویم که به پدیده عظیم و مبارک طلاب خواهر اشاره فرموده و ظرفیت موجود و قابل توسعه در حوزه خواهران را به مسئولانی که سکّان جامعه را در دست دارند و به ویژه متولیان تعلیم و تربیت، یادآور شوند.

اما عرض دوم:

حوزه  علمیه در طول تاریخ مفتخر است با حمایت های مردمی حریت خود را حفظ ‌‌‌‌‌‌‌کرده است و مردم با حمایت و پشتیبانی خود، مدارس علمیه را تاسیس و اداره کرده اند و از پرورش یافتگان آن بهره علمی و اخلاقی برده اند. بخشی از این اتکاء، در گرو هویت دینی حوزه و بخش دیگر در کسب وجاهت اجتماعی بوده که حوزه های علمیه خواهران از آن مستثنی نیست. و باید مردمی بمانند.

امروز این پایگاه های علمی و فرهنگی، به حمایت جدّی تر و بیشتری نیاز دارند. و با توجه به وحدت رسالت طلبگی در فهم و ابلاغ دین؛ بین خواهران و برادران که موجب شده است فعالیت های مقبولی را در متن جامعه و در تعامل با توده مردم داشته باشند؛ به نظر می رسد بهره گیری از منابع پشتیبانی مشترک از جمله وجوهات و موقوفات و منحصر ندیدن آن به طلاب برادر؛ ثمره این تلاش ها را پر رنگ تر و مؤثرتر گرداند.

 ان شاء الله

والسلام علیکم و رحمه ا...

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱