مدیر کل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

اجرای طرح «خانواده، محفل آرامش» در جامعه‌الزهرا(س)

خانواده محفل آرامش 3

طرح استقرار میز فروش کتاب با هدف مهارت افزایی در موضوع ازدواج و خانواده و تربیت فرزند، تحت عنوان «خانواده محفل آرامش» با استقبال گسترده طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از سوی اداره کل امور طلاب و در هفته کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وبین‌الملل، خانم ملیحه عرب خزائلی روز دوشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: طرح استقرار میز فروش کتاب اداره کل امور طلاب و خانواده با هدف مهارت‌افزایی در موضوع ازدواج، خانواده و تربیت فرزند  تحت عنوان «خانواده محفل آرامش» با استقبال گسترده بانوان طلبه برگزار شد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده اظهار داشت: در این طرح که بعد از برگزاری جشن ازدواج بانوان طلبه در تاریخ 5 اردیبهشت اجرا شد، در گام اول با هدف مهارت‌افزایی زوج‌های جوان، میزهای فروش کتاب با موضوعات کسب مهارت‌های ازدواج ویژه مجردین، مدیریت حل مسائل در زندگی زناشویی و تربیت فرزند در ورودی آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام استقرار یافت.

عرب خزائلی با تصریح بر اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه در دین مبین اسلام است، گفت: در دین اسلام درباره ارتقای جایگاه خانواده، تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری سفارش‌های فراوانی شده است.

وی تأکید کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است، به طوریکه اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها به درون جامعه نیز رسوخ کرده و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.

مدیر کل امور طلاب و خانواده به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی مبنی بر اهمیت جایگاه خانواده اشاره کرد و افزود: مقام عظمای ولایت نیز برای رساندن جامعه به نقطه مطلوب کتابخوانی، توصیه‌های بسیار زیادی داشته‌اند.

عرب خزائلی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی فرمودند: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است. جامعه ما اساساً یک جامعه پخته و بالغ شده است؛ یک جامعه ابتدایی و بدوی نیست. مردم ما باید بیش از این با کتاب آشنا باشند».

وی در پایان تصریح کرد: مهارت‌افزایی طلاب در دوران تجرد و مدیریت حل مسائل در دوران عقد و ازدواج که این بار در قالب طرح کتابخوانی با هدف حفظ اصل خانواده صورت گرفته، جزو اساسی‌ترین اهداف واحد تشکیل خانواده است.

 خانواده-محفل آرامش

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱